به گزارش «ایسنا» ربیعی تصریح کرد: برخی حذف‌ها ناشی از اتفاقات شناسنامه‌ای بود که در برخی مناطق نگرانی‌هایی ایجاد کرد، قبل از تعطیلات جلسه‌ای مشترک با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و معاونت رفاه وزارت تعاون برگزار شد که به شکل منظم و هماهنگ‌تر پیش برود و این اطمینان را می‌دهم که این حذف حتی به سمت طبقه متوسط هم نخواهد رفت.

همچنین به گزارش «ایرنا» ربیعی درباره توقیف اکران فیلم خانه پدری گفت: نمی‌خواهم قضاوت کنم اما رسانه رشته من است. کیانوش عیاری کارگردان برجسته‌ای است که این مسائل اجتماعی را بیشتر کار می‌کند. برش زدن به این مسائل و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی برای حل آن است. سخنگوی دولت گفت: بهترین راه این است که قضاوت و تصمیم‌گیری در مورد فیلم‌ها را به نهاد تخصصی خودش یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کنیم؛ بگذاریم خود وزارت ارشاد بگوید که این فیلم قابل اکران است یا خیر.

تکذیب استعفای وزیر جهادکشاورزی

ربیعی درخصوص بازداشت رئیس سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: وی فعلا متهم است و تا وقتی که در دادگاه ثابت نشود، قضاوت نمی‌کنم و هر گونه اظهار نظر در این باره منوط به دادگاه است. تا آنجا که شنیده‌ام مربوط به مسوولیت فعلی وی نیست، اتهامی مربوط به گذشته است؛ اجازه دهیم دادگاه کار خود را انجام دهد و هر تصمیمی که دادگاه در این زمینه بگیرد، به آن احترام می‌گذاریم. او همچنین درباره استعفای وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: با آقای حجتی در این خصوص صحبت کردم، وی استعفا نداده است؛ همه ما دچار گرفتاری‌هایی می‌شویم. کار کردن در وزارتخانه با این همه مشکلات و پاسخگویی به مردم سخت است؛ وی نسبت به مسائل کشاورزان حساس است و دلسوزانه عمل می‌کند و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند به نفع جامعه کشاورزان است؛ سیاست‌های آقای حجتی در حوزه کشاورزی، جزو سیاست‌های موفق کشور است.