ظریف با تاکید بر راه‌حل سیاسی به‌عنوان تنها راه‌حل بحران یمن بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش‌بس و انجام گفت‌وگوهای یمنی- یمنی تصریح و مجددا آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های انسانی به مقصد یمن را یادآور شد. در این دیدار محمدعبدالسلام نیز با تشکر و قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن، گزارشی از آخرین وضعیت یمن و چشم‌انداز آتی در زمینه حل بحران از طریق سیاسی و همچنین آخرین وضعیت انسانی یمن را برای وزیر امورخارجه کشورمان تشریح کرد.

توییت ظریف

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان در توییتی محورهای گفت‌و‌گو‌های خود با سخنگوی انصارالله یمن را شرح داد. به گزارش «ایسنا» محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان روز شنبه پس از دیدار با محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در توییتی نوشت: «دیداری با محمد عبدالسلام در تهران داشتم. درخصوص گستره وسیعی از مسائل اعم از تلاش‌های اخیرمان درخصوص پایان دادن به جنگ هدایت شده توسط سعودی‌ها و فجایع بشردوستانه گفت‌وگو داشتیم. تنها یک راه‌حل سیاسی برای این فاجعه ساخت بشر وجود دارد و تنها با شرکت تمامی کشورها می‌توان به این راه‌حل دست یافت.»

تاکید ایران بر تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه

همزمان دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی گفت: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ ظالمانه علیه یمن هرگونه اقدام و تلاش برای توقف جنگ و خونریزی، انجام گفت‌وگوهای یمنی- یمنی و پایان محاصره ظالمانه ملت یمن را در دستور کار داشته و بر تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور تاکید کرده است.» به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت امورخارجه، سخنگو و مذاکره‌کننده ارشد انصارالله روز شنبه با علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی نیز دیدار و درخصوص آخرین تحولات یمن گفت وگو کرد. خاجی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های سیاسی و مذاکرات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف درباره پرونده یمن گفت: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ ظالمانه یمن هرگونه اقدام و تلاش برای توقف جنگ و خونریزی، انجام گفت‌وگوهای یمنی- یمنی و پایان محاصره ظالمانه ملت یمن را در دستور کار داشته و بر تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور تاکید کرده است.»