براساس گزارش‌ها، برخی از اسارت ۲هزار و برخی از به اسارت کشیده شدن ۷ هزارنیروی نظامی عربستان خبرداده‌اند. درهمین حال روز گذشته سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اسارت ۷ هزار نفر از نیرو‌های سعودی توسط سلحشوران یمنی گفت: این تعداد نیروی نظامی در خاک عربستان به اسارت درآمده‌اند. یمنی‌ها انسان‌هایی شجاع، باهوش و قانع هستند و نفس امیرالمومنین (ع) به آنها توان مقاومت داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی یمنی‌ها در عملیات شنبه شب در بخش‌هایی از خاک عربستان‌سعودی گفت: بر اساس گفته یمنی‌ها، تاکنون هفت هزار نفر در خاک عربستان‌سعودی به اسارت آنها درآمده‌اند و این عملیات بزرگ، انسان را به یاد فتوح دوران دفاع انقلاب اسلامی همچون فتح خرمشهر می‌اندازد.

به گزارش خبرآنلاین، دریادار «علی فدوی» روزگذشته در همایش استانی پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان اظهار کرد: یمنی‌ها توانمندی هوشی بسیار بالایی دارند؛ به‌طوری که قبل از حماقت مستکبران علیه کشور یمن در پنج سال گذشته، آنها تنها سلاح‌های انفرادی را می‌شناختند؛ اما امروز با بهره‌گیری از همین توانمندی هوشی بالا، به قدرت موشکی، پهپادها و سلاح‌های جدید دست یافته‌اند. وی تصریح کرد: یمنی‌ها برخی از کارهایی که به‌طور طبیعی بسیار طول می‌کشد تا انجام شود، در کوتاه‌مدت انجام می‌دهند و آنها بدون تردید در آینده کل منطقه تاثیرگذار خواهند بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تحریم‌ها بر یمنی‌ها تاثیری نگذاشته است و آنها امروز در منطقه اثرگذاری خود را دارند و طبیعی است که می‌توانند دفاع خوبی هم از کشورشان داشته باشند، آنها پنج سال برابر تهاجم وسیع ایستاده و امروز به قدرت دفاعی خوبی دست یافته‌اند. وی گفت: توان دفاعی، تانک‌ها، تجهیزات مادی و امکانات دفاعی دنیای استکبار با یمنی‌ها قابل ‌مقایسه نیست؛ اما خداوند متعال تحقق وعده‌هایش را رقم زد و بندگانش نیز به‌خوبی به شروط تحقق وعده‌های الهی عمل کردند و امروز پیروز هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رزمایش‌های تقویت و نمایش آمادگی دفاعی نیروهای مسلح همچون نفس کشیدن برای آنها اهمیت دارد، گفت: برای نیمه دوم امسال نیز رزمایش‌هایی پیش‌بینی ‌شده است که در زمان خود اعلام می‌شود.