دستور روحانی برای حادثه قطار زاهدان - تهران

در خبری دیگر، رئیس‌جمهوری با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان سانحه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل دستور داد تا دستگاه‌های امدادی و استانی با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریع‌تر مصدومان به عمل آورند. براساس گزارش «ایرنا» حسن روحانی در این پیام تصریح کرد: ضروری است دستگاه‌های امدادی و استانی، به ‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریع‌تر مصدومان را به عمل آورند تا به یاری خداوند بهبودی و سلامتی آسیب‌دیدگان، هر چه سریع‌تر حاصل شود. رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین در این پیام تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی دقیق دلایل وقوع این حادثه ناگوار اقدام و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به عمل آورد. روحانی در بخش دیگری از این پیام گفت: اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های محترم قربانیان این حادثه ناگوار، برای جانباختگان رحمت واسعه الهی و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

قطار مسافربری زاهدان - تهران به شماره ۷۲۵ ساعت ۱۶ چهارشنبه در منطقه شورو زاهدان از خط خارج شد و بلافاصله نیروهای امدادی با حضور در محل عملیات امدادرسانی خود را آغاز کردند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه خروج قطار زاهدان – تهران گفت: از مجموع ۱۵۸ مصدوم منتقل شده به بیمارستان ۱۳۲ نفر پس از درمان ترخیص و ۲۶ نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان هستند. در اثر سانحه تصادف قطار مسافربری زاهدان-تهران که روز چهارشنبه رخ داد ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال منابع خبری در شرکت راه‌آهن از مرگ یکی از مهمانداران شرکت برنا ریل در حادثه قطار زاهدان به تهران خبر دادند.

تکذیب خرابکاری

همچنین روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشرشده در برخی شبکه‌های مجازی درخصوص علت خروج قطار زاهدان- تهران از ریل را تکذیب کرد.