محمود واعظی درحالی فضای فعلی ورزشگاه‌ها را برای حضور خانم‌ها مناسب نمی‌داند که مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان دیروز تاکید کرد که زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان شامل ورودی، معبر، مکان و خدمات ویژه رفاهی به‌صورت جداگانه در تمام استادیوم‌های ملی و بزرگ فراهم و آماده شده است. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم گزارش داده، سلطانی فر در عین حال درباره امکان حضور تماشاگران زن در بازی‌های لیگ برتر فوتبال ابراز امیدواری کرد با مناسب شدن فضای استادیوم‌های ورزشی و رعایت کامل موازین شرعی و فرهنگی توسط هواداران تیم‌ها در آینده نیز بتوانیم شرایط حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر را فراهم کنیم و این موضوع نیازمند بررسی جامع‌تر و کامل‌تر در آینده است.

به هر حال رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:در دولت چند ماه قبل در این خصوص صحبت کردیم و اعتقاد ما این است که اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌ها باشد از نظر ما منعی ندارد، اما با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست. رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: وزیر ورزش مامور شد تا با لیدرهای تیم‌های ورزشی صحبت کند تا فضا از نظر اخلاقی برای حضور زنان فراهم و علاوه بر این جای مناسبی برای ورود خانم‌ها، دستشویی و نشستن آنها آماده شود. او تاکید کرد که اگر فضا در ورزشگاه اخلاقی و درست باشد از نظر ما حضور زنان در ورزشگاه‌ها منعی ندارد.خبرنگاران در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت، موضوع ورود زنان به ورزشگاه را از علی ربیعی سخنگوی دولت هم پرسیدند. بر اساس آنچه «ایرنا» گزارش داده است، ربیعی در این باره تاکید کرد که بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها و موضوع «سحر خدایاری» در جلسه یکشنبه گذشته دولت نیز مطرح شد و نظر دولت به‌طور کلی موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است.ربیعی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای ورود زنان به استادیوم‌ها شامل ورود و معبر و مکان جداگانه، سرویس و خدمات جداگانه در تمامی ورزشگاه‌ها که بازی‌های ملی و لیگ برگزار می‌شود فراهم شده است. بنا بر گزارشی که آقای سلطانی‌فر به دولت داده است، هیچ ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها در آن وجود نداشته باشد.او یادآوری کرد که فعلا برای همه دیدارهای ملی برنامه‌ریزی صورت گرفته و خانم‌ها می‌توانند در این دیدارها حضور داشته باشند و هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌هایی که مسوولیت انتظامی و امنیتی دارند نیز در حال برقراری است. سخنگوی دولت همچنین گفت: با رعایت ملاحظات شرایط به سمتی می‌رود که برای حضور زنان در مسابقات لیگ هم آمادگی داشته باشیم. در جلسه امروز هیات دولت نیز تاکید شد که سرعت تصمیم‌گیری در این زمینه افزایش پیدا کند.ربیعی با ابراز امیدواری نسبت به مناسب شدن فضای استادیوم‌ها اضافه کرد: به تماشاگران مرد که به استادیوم‌ها می‌روند نیز توصیه‌ می‌کنم که ملاحظات اخلاقی برای حضور زنان صورت بگیرد و رفع نگرانی‌هایی که برخی‌ها دارند که البته ما برای همه این نگرانی‌ها هم احترام قائل هستیم، این نگرانی‌ها باید رفع شود و نوع حضور مردم به‌خصوص در مسابقات لیگ و چند مسابقه مخصوص لیگ، می‌تواند کمک کند که این حضور، حضور بااطمینان‌تری باشد.ربیعی البته اشاره کرد که در حال حاضر نیز در مسابقات سالنی همچون بسکتبال، والیبال و هندبال بانوان‌ حضور دارند و آنچه که اعلام کردم بنای دولت به تمهید برای حضور زنان در استادیوم‌ها است

ورود خانم‌ها به استادیوم منع قانونی ندارد

همزمان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری نیز با تاکید بر اینکه ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد، گفت: سلب حق معنایی ندارد و دولت هم همین موضع را دارد و معتقد است که باید از این مساله حمایت کنیم. براساس گزارش «ایسنا» لعیا جنیدی در واکنش به خودسوزی یکی از دختران طرفدار ورود به ورزشگاه گفت: صحبت من کاملا مشخص و یک جمله است؛ ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد. او تصریح کرد: دولت تاکنون چند مرتبه شرایط را فراهم کرده است و بعد از این بیشتر شرایط را فراهم می‌کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود مراجع مخالف حضور بانوان در ورزشگاه هستند و وزارت ورزش نیز قادر به اعمال نظر خود نیست، اظهار کرد: دولت حتما سعی می‌کند با تعامل این مساله را حل کند و این تصمیم جدی دولت است.