توضیحات عراقچی درباره زمان خروج ایران از برجام

در خبری دیگر از مجلس شورای‌اسلامی سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز گذشته در جلسه فراکسیون مستقلین حضور یافت. مهرداد لاهوتی سخنگوی این فراکسیون با اشاره به این جلسه اظهار کرد: در این جلسه آقای عراقچی گفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارای مشروعیت بین‌المللی است و تا زمانی که منافع ایران در برجام تامین شود ایران در برجام می‌ماند و با هر تهاجمی مقابله به مثل خواهد کرد.  

توضیحات صالحی درباره گام سوم

خبر دیگر از پارلمان آنکه دیروز علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه فراکسیون ولایی حضور یافت. سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی این فراکسیون با اشاره به توضیحات صالحی مبنی بر اینکه جلسه هیات نظارت بر برجام دو هفته پیش برای گام سوم تشکیل شد و پیشنهاداتی هم به رئیس‌جمهور داده شده، گفت: سالن مونتاژ سانتریفیوژهای جدید و مدرن را ساخته‌ایم و حدود ۲۰ سانتریفیوژ IR۶ در این سالن مونتاژ شده است، همچنین قابلیت برگشت‌پذیری به شرایط قبل از برجام را داریم و ظرف چند ماه آینده خبرهای خوبی از اراک خواهید شنید. به گزارش «ایسنا» نقوی‌حسینی اظهار کرد: آقای صالحی این توضیح را داد که آن قسمت از بیانیه ۹ بندی مقام معظم رهبری که مربوط به شروط قبل از امضای برجام به‌عنوان وظایف سازمان انرژی اتمی کشور بود، اجرایی شده که از جمله آن بندهای ۳، ۴ و ۵ است. بعد از خروج آمریکا از برجام تمام دستورات مقام معظم رهبری که مربوط به حوزه فناوری هسته‌ای بود اجرایی شده، ولی بندهای غیر فنی در حوزه اختیارات ما نیست و وزارت خارجه باید پاسخگو باشد. وی با اشاره به توضیحات صالحی گفت: طبق توضیحات صالحی تا امروز از لحاظ سیاسی اجازه اجماع جهانی علیه ایران داده نشده است و دشمنان ما در جهان غرب مجبور به اعتراف به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند. سخنگوی فراکسیون ولایی افزود: آقای صالحی به این موضوع هم اشاره کرد که در حوزه پیشران‌ها کار کرده و دستاوردهای خوبی داشته‌ایم؛ میزان غنی‌سازی ما از ۳۰۰ کیلو به ۳۷۰ کیلو رسیده و روی نسل‌های IR6 و IR7 کار کرده‌ایم و همچنین IR8 را نیز در دستور کار داریم؛ ضمن اینکه برای انجام امور خود به استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان اهتمام و اعتقاد داریم.

تصویب طرح تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در کمیسیون آموزش

در خبری دیگر دیروز سید میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا» از تصویب طرح تعطیلی مراکز اداری، آموزشی و قضایی استان‌های کشور در روزهای پنج‌شنبه در این کمیسیون خبر داد. دو روز پیش کمیسیون اجتماعی این طرح را رد کرده بود.