در این سوال آمده بود: نحوه دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی با توجه به اینکه این مستندات قبلا توسط سازمان اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش شده و اعلام شد که محرمانه بود چیست؟

این سوال به شهریور ماه سال گذشته باز می‌گردد؛ آن زمان که جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در جریان سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، مستندی درباره مذاکرات هسته‌ای و بخشی از اعترافات عبدالرسول دری‌اصفهانی در صحن علنی مجلس پخش کرد.

حالا برخی نمایندگان به طرح این سوال از وزیر دفاع اعتراض کردند تا جایی که دیروز ۲۹ نماینده برای سلب عضویت «علیرضا رحیمی» از هیات‌رئیسه مجلس تقاضا داده‌اند. غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس دیروز با اعلام این خبر گفت: طبق آیین‌نامه اگر ۲۵ نماینده بگویند که یکی از اعضای هیات‌رئیسه به تعهدش عمل نکرده ظرف سه روز فرصت داریم تا هیاتی مرکب از اعضای کمیسیون‌های تخصصی، اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه و سه نفر از امضاکنندگان تشکیل دهیم و آقای رحیمی هم موظف است دفاعیات خود را مطرح کند. نهایتا اعضای کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تدوین آیین‌نامه در مورد سلب عضویت رای می‌دهند.

علیرضا رحیمی نیز در جلسه علنی دیروز در تذکری گفت: عصر دوشنبه سوالی از وزیر دفاع درباره‌ موضوع انتشار فیلمی در مجلس را مطرح کردم که این سوال از موضع نماینده تهران و نه به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه مجلس بود. بعد از آن تعدادی از نمایندگان با استناد به ماده ۷۵ تذکراتی را مطرح کردند که یکی از آنها مربوط به آقای قاضی‌پور بود. از ایشان برای دقت نظر در صحبت‌هایم قدردانم. اما صحبت‌های بنده را مقداری تحریف کرده و گفت که به سپاه حمله و سپاه را تضعیف کردند که این برداشتی کاملا نادرست است. او تاکید کرد:‌ سپاه نه تنها تضعیف‌شدنی نیست و کسی هم در مجلس مخالف سپاه نیست بلکه ما مخالف استانداردهای دوگانه هستیم. اگر فیلم محرمانه‌ای در سازمان اطلاعات سپاه تهیه می‌شود این سپاه است که باید در این باره حساسیت داشته باشد که اگر چنین فیلمی در صحن مجلس پخش می‌شود شکایت کند. شما یا نسبت به اطلاعات خود حساس هستید یا نیستید. اگر اشکالی رخ داده یا غفلت شده این را به نوعی جبران کنیم.

روز دوشنبه و پس از طرح سوال از وزیر دفاع برخی نمایندگان در تذکر و اخطار‌های متعدد، به این سوال اعتراض کرده بودند.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در اخطاری تاکید کرده بود که سوالات رحیمی هیچ ارتباطی با وظایف وزیر دفاع نداشت. او گفته بود: آقای رحیمی باید بررسی می‌کرد که اگر مطلبی خلاف واقع و نادرست وجود دارد، آن موضوع در صحن مطرح نشود، حال این مساله چه ارتباطی با وزیر دفاع دارد؟ مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین هم در اخطار قانون اساسی تاکید کرد که اگر فیلمی در مجلس پخش شده نماینده باید پاسخگو باشد نه تشکیلات نیروهای مسلح. حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو فراکسیون ولایی نیز ازجمله دیگر نمایندگانی بود که به سوال رحیمی و ۲۶ نماینده از وزیر دفاع اعتراض کرد.