براساس گزارش «ایسنا» سلیمی در جلسه علنی مجلس در تذکری شفاهی گفته بود: براساس ماده ۲۳۵ آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس‌جمهور و هر یک از وزرا باید در مردادماه سال‌جاری براساس برنامه‌هایی که در آغاز کار خود اعلام کرده‌اند گزارش عملکردی به مجلس ارائه دهند. اکنون در هفته اول مرداد قرار داریم و بعد از هفته آینده نیز مجلس دو هفته تعطیل خواهد بود. هیات‌رئیسه در تدوین برنامه‌های جلسات علنی مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

نامه «لاریجانی» به «روحانی»

در خبری دیگر از پارلمان، اسدالله عباسی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از نامه علی لاریجانی، رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور در مورد اجرای ناقص قانون افزایش حقوق کارمندان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. او در جمع خبرنگاران گفت: مجلس در رابطه با حقوق کارکنان دولت مصوبه‌ای داشت که فرمول آن ۴۰۰ هزار تومان افزایش و تا ۱۰ درصد بود اما دولت براساس قانون عمل نکرد بنابراین  آقای لاریجانی نامه تطبیق قوانین را خطاب به رئیس‌جمهور در رابطه با نقص اجرای قانون توسط دولت نوشت.

الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی بدهکاران

خبر دیگر آنکه دیروز نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران غیر‌جاری شبکه بانکی، با تصویب ماده واحده این طرح، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر‌بانکی را به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان ملزم کردند. این کار در راستای حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی انجام می‌شود و به‌دنبال حذف نرخ سود مرکب است.براساس این مصوبه، چنانچه تسهیلات‌گیرندگانی که تمام یا بخشی از بدهی سررسیده شده خود را تا پایان سال ۹۷ پرداخت نکرده‌اند، مانده بدهی خود را که مطابق ضوابط این ماده حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال ۹۸ است نقدا تسویه کنند. ملاک محاسبه بدهی متقاضیان مشمول این قانون قرارداد اولیه است؛ در‌صورتی‌که قرارداد اولیه یک یا چند نوبت از طرقی مانند انعقاد توافق‌نامه، قرارداد جدید یا اعطای تسهیلات جایگزین امهال شده باشد آخرین قرارداد یا توافق‌نامه قبل از تاریخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۳ «قرارداد ملاک محاسبه» تلقی و محاسبه مانده بدهی مشتری براساس آن انجام می‌شود. با این همه به‌نظر می‌رسد به‌دلیل آنکه همه بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی ازجمله مشمولان این طرح هستند، برخی بانک‌ها احتمالا از تصویب این طرح رضایت نداشته باشند.

اعلام وصول طرح تشکیل بورس محل بار و مسافر

از سوی دیگر هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز طرح تشکیل بورس محل بار و مسافر را اعلام وصول کرد.

نامه ۱۶۵ نماینده به روحانی و لاریجانی

همچنین دیروز نامه درخواست ۱۶۵ نماینده مجلس برای تهیه و ارائه لایحه مدیریت شهری خطاب به روسای مجلس و رئیس‌جمهور در صحن علنی قرائت شد. در این نامه آمده است: نظر به اینکه دولت مکلف است در اجرای ماده ۲۸ قانون برنامه ششم لایحه مدیریت شهری را جهت تسریع به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، متاسفانه این مهم چند سالی است بلااقدام و معطل مانده است بنابراین  ما ۱۶۵ نفر از نمایندگان از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در این موضوع تسریع و لایحه را به مجلس ارسال کند.

درخواست ۱۹۸ نماینده برای آزادی شیخ «زکزاکی»

همچنین ۱۹۸ نفر از نمایندگان مجلس هم دیروز با امضای بیانیه‌ای خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.