داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ شد

همچنین مجلسی‌ها دیروز در جلسه علنی، تکلیف ریاست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی را روشن کرده و داوود محمدی نماینده قزوین را برای این جایگاه برگزیدند. محمدی توانست با ۱۶۱ رای موافق نمایندگان از مجموع ۱۷۹ رای مأخوذه به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ برای سال چهارم و سال پایانی مجلس دهم انتخاب شود. پیش از این فرهاد تجری به‌عنوان گزینه هیات‌رئیسه برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ به صحن مجلس معرفی شده بود که موفق به کسب رای نمایندگان نشد. در سه سال گذشته مجلس دهم نیز داوود محمدی از سوی نمایندگان به ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شده بود.

بررسی انصراف غلامی از عضویت در شورای نگهبان

همچنین دیروز علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی در پاسخ به تذکر محمود صادقی درباره انصراف یکی از کاندیداهای حقوقدانی شورای نگهبان گفت: انصراف غلامی از حقوقدانی شورای نگهبان را بررسی می‌کنیم.

واکنش فلاحت‌پیشه به شکایت شورای‌عالی امنیت ملی

خبر دیگر از مجلس آنکه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به شکایت شورای‌عالی امنیت ملی از خود به هیات نظارت واکنش نشان داد. او گفت: موضوع شکایت شورای‌عالی امنیت ملی را از خود در مصاحبه سخنگوی هیات نظارت بر نمایندگان خواندم و بسیار متعجب شدم، زیرا آنها بحث مدیریت تنش با آمریکا را در مصاحبه من، با مذاکره با این کشور اشتباه گرفته‌اند. فلاحت‌پیشه تاکید کرد: شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کرده است که من در مصاحبه خود گفته‌ام که با آمریکا مذاکره کنیم در‌صورتی‌که من زمانی که کشتی‌های جنگی را مورد  هدف قرار می‌دادند بر اساس یک استدلال طی مصاحبه‌ای گفتم، طرف‌های ثالث تلاش می‌کنند تا میان ایران و آمریکا جنگ به راه بیندازند و گروه‌هایی مانند داعش و القاعده امکان دارد به کشتی‌ها حمله کرده و زمینه چالش را ایجاد کنند، بنابراین به هیچ وجه بحث مذاکره با آمریکا را مطرح نکرده‌ام.