براساس ماده ۱۱ این طرح، احکام این قانون نافی صلاحیت عام دادستان‌ها و دادگاه‌های موضوع این قانون در اعاده اموال نامشروع سایر اشخاص نیست. همچنین در ماده ۱۲ این طرح آمده است: در اجرای این قانون قوه‌قضائیه و سایر نهادهایی که تکلیفی بر عهده آنها قرار داده شده است از امکانات موجود خود استفاده می‌کنند.در ادامه این بررسی، نمایندگان با پیشنهاد الحاقی سید‌جواد ابطحی مبنی‌بر اولویت رسیدگی دستگاه قضا به اموال مسوولانی که بعد از انقلاب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دارایی کسب کرده‌اند، مخالفت کردند.

وزیر نفت: وضعیت صادرات بنزین رو به بهبود است

در خبری دیگر از مجلس، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به جلسه دیروز این فراکسیون با بیژن زنگنه گفت که طبق اعلام وزیر نفت وضعیت صادرات نفت رو به بهبود است. لاهوتی به «ایسنا» گفت: زنگنه همچنین به موافقت خود با صادرات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تولید بنزین هم از ۵۵ میلیون لیتر به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده که بر این اساس همه نیاز ما در داخل تولید می‌شود و امکان صادرات هم داریم. همچنین شهباز حسن‌پور عضو فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به نشست دیروز این فراکسیون با وزیر نفت با اشاره به اقدام انگلیس در توقیف نفتکش روسی حامل نفت کشورمان گفت که انسجام خوبی در کشور میان دستگاه‌ها برای پیگیری این موضوع ایجاد شده و رایزنی‌های خوبی هم آغاز شده است، امیدواریم ظرف چند روز آینده خبر‌های خوبی در این مورد شنیده شود.

وجود فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه پزشکی

همچنین سید‌حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دیروز با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت در جلسه این فراکسیون گفت: طبق توضیحات سعید نمکی، در حوزه پزشکی فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی وجود داشته است. ما نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی کجا و چطور هزینه شده است. با وجود این وزارت بهداشت با همه توان در مقابل مافیا و فساد ایستاده و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال به دست این افراد بیفتد. به گزارش «ایسنا» نقوی حسینی به نقل از وزیر بهداشت در این جلسه گفت: وزارت بهداشت را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته‌ام. فساد در حوزه به‌طور زجرآوری حاکم بود، به‌طوری‌که در سال ۹۷ سیاست‌گذاری واردات دارو، صنعت تولید داروی داخلی را نابود کرد. به هم ریختگی در وزارت بهداشت به‌گونه‌ای بود که بعد از انقلاب دستگاهی به این آشفتگی ندیده بودم.

رد پرونده فساد اقتصادی نماینده ابهر

خبر دیگر از مجلس آنکه محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دیروز با اشاره به بررسی شکایت از محمد عزیزی، نماینده ابهر در هیات نظارت، گفت: این موضوع در هیات بررسی و نقش مستقیم این نماینده در پرونده رد شد. او توضیح داد: این‌گونه مطرح شده بود که نماینده توصیه‌ای به یک فرد یا مجموعه کرده است. در واقع کسی که توصیه شده بود به‌دلیل مشکلاتی که در دادگاه مفاسد اقتصادی حاضر شده، اسم این نماینده را هم آورده است. براساس بررسی صورت گرفته نماینده مردم ابهر در چارچوب وظایف نمایندگی توصیه عام برای کارآفرینی کرده است؛ بنابراین نقش عزیزی در پرونده فساد اقتصادی اثبات نشد، چراکه هیات نظارت اسناد متقنی برای نقش مستقیم وی نداشت. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین اظهار کرد: اگر جرم ایشان اثبات شده بود هم به یکباره آزاد نمی‌شد. ابتدا قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی و سپس پنج میلیارد تومانی صادر شد و در آخر هم با قرار حضور در دادگاه آزاد شدند. البته که ما از موضوع بازداشت ایشان اطلاع نداشتیم چون مجلس در ایام تعطیلات بود.

تفحص از دانشگاه آزاد منتفی شد

همچنین دیروز سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به خبرگزاری فارس گفت:‌ با انصراف نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی، پرونده این موضوع بسته شد.