هرچند محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی از این جلسات به‌عنوان گعده سیاسی یاد کرده است، اما با این حال به‌نظر می‌رسد هدف آنها از این گفت‌وگوها بازکردن راهی برای حل‌وفصل مشکلات کشور باشد. اسحاق جهانگیری نیز تاکنون بارها گفت‌وگوی ملی میان بزرگ‌ترها و جریانات سیاسی و همچنین دولتی‌ها و مسوولان قوای سه‌گانه و مسوولان کشور را راه‌حل بسیاری از مشکلات توصیف کرده است. در همین راستا سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌‌های سیاسی شرکت‌کننده در جلسات گفت‌وگوی ملی، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه افراد تندرو جایی در این جلسات ندارند، می‌گوید: نتیجه مذاکرات و راهکارهای تعیین شده در جلسات گفت‌وگوی ملی به رهبری و سایر مسوولان اعلام خواهد شد. صدر در این گفت‌وگو در مورد این جلسات گفت: هم‌اکنون افرادی که در جلسات گفت‌وگوی ملی حضور دارند افرادی هستند که از ویژگی میانه‌روی و تحمل نظر مخالف برخوردارند که امیدواریم این نگاه و رویکرد به افراد و گروه‌های مختلف تعمیم پیدا کند.

سیدمحمد صدر درباره خروجی جلسات گفت‌وگوی ملی نیز گفت: ببینید، واقع امر آن است که هر دو گروه اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که یکسری اشکالات در کشور وجود دارد، بناست در جلسات این دغدغه‌ها از سوی هر دو طرف مطرح شود تا اگر با هم به تفاهم رسیدند وارد فاز اجرا برای حل و فصل آن شوند، طبیعی است که برای حل مشکلات نتیجه مذاکرات و راهکارهای در نظر گرفته شده در جلسات گفت‌وگوی ملی که به تایید هر دو جریان رسیده به نمایندگان مجلس، دولت و رهبری اعلام شود. در اینجا ما در نشست‌های گفت‌وگوی ملی درباره راهکارها به بحث می‌نشینیم تا چنانچه نتیجه‌ای حاصل شود آن را به رهبری، شورای نگهبان، مجلس و دولت اعلام کنیم. نکته قابل تامل این است که در ارائه راهکارها هر دو جریان به تفاهم رسیده‌اند که گامی رو به جلو خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاکنون دو تا سه جلسه برای گفت‌وگوی ملی برگزار شده است، ادامه داد: این جلسات به‌صورت ماهانه در دفاتر اعضا برگزار می‌شود .