هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری از به قتل رسیدن «میترا استاد» همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران خبر داد. پس از آن محمد‌علی نجفی با حضور در پلیس اگاهی به قتل «میترا استاد» همسرش اعتراف کرد.قاضی کشکولی، رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات سازمان تامین اجتماعی، قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه، محمد ثلاث قاتل سه تن از ماموران نیروی انتظامی در جنایت خیابان پاسداران و... را در پرونده کاری خود دارد.درهمین حال، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه روزگذشته درباره زمان رسیدگی به این پرونده در دادگاه گفت: وقت رسیدگی فعلا برای این پرونده تعیین نشده زیرا برای تعیین وقت رسیدگی فرآیند قانونی لازم است که باید این فرآیند قانونی انجام شود و تا زمانی که این فرآیند انجام نشده وقت رسیدگی تعیین نمی‌شود. ما در ضوابط و مقررات قانونی پرونده را پیش می‌بریم.

منع وکلا از اطلاع‌رسانی

ازسوی دیگر سیدمحمود علیزاده طباطبایی یکی از وکلای محمدعلی نجفی می‌گوید او به همراه دو نفر دیگر همچنان وکالت نجفی در پرونده قتل میترا استاد را به عهده دارند ولی از اطلاع‌رسانی منع شده‌اند. او روز شنبه درگفت‌وگو با خبر آنلاین گفت: پرونده اتهام آقای نجفی قرار است فقط توسط قوه‌قضائیه اطلاع‌رسانی شود و قوه‌قضائیه وکلا را از اطلاع‌رسانی درباره این پرونده منع کرده است. به گزارش انتخاب، او ضمن تکذیب عزل خود از سوی نجفی گفت: ما سه وکیل هستیم که شامل من، آقای گودرزی و خانم عقبایی است.

علیزاده طباطبایی افزود: شما می‌توانید از سخنگوی قوه‌قضائیه آقای اسماعیلی سوالات خود را بپرسید. وکیل نجفی همچنین با بیان اینکه از وقتی آقای نجفی تحویل زندان شده است، با او ملاقات نکرده‌ایم، گفت: ما هیچ خبری از ایشان نداریم ولی می‌دانیم در بند عمومی نیست.