سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با رکنا درخصوص خبرهایی مبنی بر اخذ آخرین دفاع از موکلش اظهار کرد: پس از گفت‌وگو با معاون دادستان تهران متوجه شدم تحقیقات پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد و ما نیز به دلیل اینکه برخی زوایای این حادثه نیاز به تحقیقات بیشتری دارد، طی لایحه‌ای نکاتی را یادآور شدیم. روز گذشته برخی اخبار حاکی از آن بود که پرونده محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی و محاکمه به اتهام قتل عمد میترا استاد، به‌زودی از دادسرای جنایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع می‌شود. درهمین حال روز گذشته وکلای پرونده، خانواده‌های میترا استاد، همسراول نجفی و دختر و دامادش نیز در دادسرا حضور داشتند. همچنین ‌خانواده همسر دوم نجفی که روز سه‌شنبه هفته گذشته به قتل رسید با حضور دردادسرا شکایت خود مبنی بر درخواست قصاص برای نجفی را به دادسرا ارائه کردند.  همچنین یک منبع آگاه بااشاره به جزئیات بازسازی صحنه قتل میترا استاد در برج آرمیتا که روز جمعه هفته گذشته انجام شد، درگفت‌وگو با رکنا گفت: آن روز آقای نجفی بعد از اینکه نحوه شلیک گلوله به سمت مقتول و قتل او را توضیح داد گفت که پس از قتل به بالکن آپارتمان رفته تا خودش را به پایین پرت و خودکشی کند؛ اما به خاطر اعتقاداتش ترسیده و منصرف شده و پس از آن خانه را ترک کرده و به قم رفته است. این منبع آگاه ادامه می‌دهد: نجفی می‌گوید که پس از آن به سر مزار پدر و پدربزرگش می‌رود و کمی بعد فردی او را می‌بیند و به وی تسلیت می‌گوید که آقای نجفی شوکه می‌شود و می‌پرسد برای چه؟ و آن فرد می‌گوید: به خاطر مرگ همسرتان. در آنجا نجفی متوجه می‌شود که خبر حادثه به سرعت پیچیده و تصمیم می‌گیرد راهی اداره آگاهی تهران شود و خودش را تسلیم کند.

دخترنجفی دخالتی در پرونده قتل ندارد

درخبری دیگر لاله عقبایی یکی از وکلای محمدعلی نجفی گفت: به هیچ عنوان دختر نجفی دخالتی در پرونده قتل ندارد؛ چراکه روز حادثه ایشان به همراه همسر و راننده نجفی و همین‌طور پسر میترا استاد وارد خانه شده و از ماجرای قتل آگاهی پیدا کرده‌اند. به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه ایران، وی افزود: همان‌طور که پیش‌تر هم مطرح شد زهرا نجفی پس از دریافت نامه پدر از دست راننده نگران شده و به محل سکونت پدرش مراجعه می‌کند و با جسد مقتول مواجه می‌شود.

درخواست محمود صادقی از رئیس قوه‌قضائیه

ازسوی دیگر محمود صادقی در صفحه توییتر خود از «اصرار بر اتمام سریع تحقیقات مقدماتی» پرونده محمدعلی نجفی انتقاد کرد. به گزارش انتخاب، نماینده مردم تهران در مجلس نوشت: اصرار بر اتمام سریع تحقیقات مقدماتی درباره یک قتل با این همه زوایای پیدا و پنهان سوال‌برانگیز است. وی افزود: از رئیس محترم قوه‌قضائیه که به نیکویی درحال اعتمادسازی برای قوه‌اند، انتظار می‌رود جلوی این شتاب‌زدگی بلاوجه و غیرعادی را بگیرند.