به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی همچنین به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور داد که با توجه به وضعیت بارش‌ها در سال‌جاری و تامین شرایط مناسب برای جذب گردشگر در زمینه توسعه گردشگری اقدام کند.براساس این دستور، کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت رونق فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی و همچنین اشتغال‌زایی اقدامات لازم را به عمل آورند.

باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم

خبر دیگر آنکه حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از دانشجویان و جوانان، با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت یادآور روز شور ملت ایران به‌ویژه نسل جوان کشور، پای صندوق آرا بود، تصریح کرد: حضور مردم پای صندوق آرا به معنای اراده یک ملت برای بازسازی و نوسازی کشور و جامعه است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی افزود: ما همان ملتی هستیم که توانستیم در سایه حضور فعال تحصیلکردگان جامعه به نام دیپلمات‌ها از دایره سخت و تنگی که دشمنان به‌وجود آورده بودند، رها شویم. روحانی همچنین تاکید کرد: کسی نگوید که ما پای صندوق رای می‌رویم و رای می‌دهیم، اما مشکلات حل نمی‌شود، درست است که صددرصد مشکلات حل نمی‌شود، اما در هر گام می‌توانیم حرکت جدیدی انجام دهیم. باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم.همچنین به گزارش «ایرنا» روحانی ادامه داد: کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل ۲ قطعنامه اجماعی به نفع آرای ملت ایران به‌دست آورد که یکی از این قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت‌وگوی تمدن‌هاست که به اتفاق آرا در دولت برادر عزیزم سید‌محمد خاتمی در تاریخ ملل متحد به نام ایران ثبت شد.

سفر امروز روحانی به ماکو

در خبری دیگر، روز گذشته علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از سفر امروز (سه‌شنبه) حسن روحانی رئیس‌جمهوری به ماکو خبر داد و به خبرگزاری فارس گفت: سفر ریاست‌جمهوری به استان یک روزه است و روحانی شب هنگام استان آذربایجان غربی را ترک می‌کند.