آیت‌الله آملی لاریجانی طی نامه‌ای، محضر رهبر حکیم انقلاب درخواست معرفی زودهنگام رئیس جدید قوه‌قضائیه را مطرح کرد. رهبر انقلاب طی مرقومه‌ای با این درخواست موافقت کردند. متن کامل پاسخ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به قرار زیر می‌باشد:

 

با سلام و تحیت و تبریک

با پیشنهاد بحق جنابعالی موافقم و آن را می‌پذیرم. لازم می‌دانم در پایان یک دوره پرتلاش و سرشار از اقدام و ابتکار در قوه‌قضائیه بار دیگر از شخص جنابعالی که بحمدالله با شایستگی‌های برجسته علمی و عملی و با مجاهدت فراوان، خدمات بزرگی به حوزه‌‌های مسوولیت خود تقدیم کردید و نیز از همکاران صمیمی و مخلص که در مدیریت سنگین قوه‌قضائیه در کنار شما تلاش بی‌وقفه و ارزشمند کردند، تشکر و قدردانی کنم و از خداوند متعال دوام توفیق در مسوولیت‌های تازه را برای شما از خداوند متعال مسالت کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله، سیّدعلی خامنه‌ای

 

نامه آملی لاریجانی به رهبر انقلاب

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی دستگاه قضایی گفت: چند هفته پیش در نامه‌ای مکتوب از محضر رهبر معظم انقلاب تقاضا کردم با توجه به اینکه به پایان دوره اینجانب مدت کمی باقی مانده و برای اینکه خللی در انجام مسوولیت‌ها و وظایف بنده در قوه‌قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان که مسوولیت‌های مهم و اثرگذاری هستند وارد نشود، اگر صلاح می‌دانند ریاست جدید قبل از پایان دوره ریاست بنده مشخص شود و بنده متمرکز روی فعالیتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان شوم.  به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: ایشان لطف داشتند و پذیرفتند و ان‌شاءالله ظرف ۲ تا ۳ روز آینده حکم ریاست جدید قوه‌قضائیه ابلاغ رسمی می‌شود.