ایران تهدیدی برای جهان نیست الحاق زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش

رئیس‌جمهور روز گذشته در ادامه برنامه‌های سفرهای استانی‌اش و دیدار با مردم و بررسی روند طرح‌های توسعه‌ای در کشور، برای سفری دو روزه وارد بندرلنگه در استان هرمزگان شد. او در جمع مردم بندر لنگه با بیان اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت‌آفرین بوده است، تاکید کرد: مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ کنند و انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت، امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را می‌گوید. حسن روحانی با بیان اینکه در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم گفت: امنیت منطقه به دست خود ما تامین می‌شود و باید با اتحاد و همبستگی خودمان امنیت را تامین کنیم. وی گفت: متاسفانه برخی همسایگان ما راه‌ اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رفتند. به‌اشتباه فکر می‌کنند که ایران چشم طمع به سمت آنها دارد؛ درحالی‌که ایران خواهان روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کسانی که در منطقه فکر می‌کنند آمریکا و صهیونیست‌ها برایشان امنیت می‌آفرینند سخت در‌ اشتباه هستند، گفت: روزی که صدام عفلقی به ایران حمله کرد به کشورهای همسایه اعلام کردیم ایران دشمن خود را شکست خواهد داد و بدانند که مزدوران برای آنها امنیت نخواهند آورد. برخی از آنها به صدام تکیه کرده بودند تا امنیت بگیرند؛ درحالی‌که ایران در منطقه امنیت‌آفرین بود و بعدا دیدند که همان صدام عفلقی به کویت حمله کرد و کسانی که فکر می‌کردند صدام مایه امنیت آنهاست به‌اشتباه خود پی بردند. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها به‌دنبال توطئه و فشار به ملت ایران هستند، گفت: هدف آنها این است که ما را خسته کنند. آنها به‌دنبال این هستند که بین حاکمیت و نظام، قوای سه‌گانه، رهبری معظم و ملت فاصله ایجاد کنند.

روحانی اظهار کرد: هدف دشمنان ایجاد اختلاف و دودستگی میان ماست. اما باید بدانند که ما امروز با وحدت، ایستادگی و اتحاد زیر یک پرچم و رهبری یک رهبر، یک دولت و یک قانون اساسی و حفظ منافع ملی، برای عظمت ملت و ایران متحد ایستاده‌ایم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: به حول و قوه الهی آمریکا و صهیونیسم را در منطقه دچار شکست حتمی کرده و از مشکلات عبور خواهیم کرد. روحانی با تاکید بر اینکه می‌توانیم از منطقه خودمان حراست و حفاظت کنیم، گفت: همه ملت‌های منطقه را به برادری و حسن همجواری دعوت می‌کنیم و تاکید می‌کنم که ما نیاز به حضور آمریکا در منطقه نداریم، آنها هرچه زودتر منطقه را ترک کنند، ثبات و امنیت در منطقه بیشتر می‌شود و مردم خوشحال‌تر خواهند بود. رئیس‌جمهور تاکید کرد: تردید نداریم راه درستی را انتخاب کرده‌ایم و این راه درست را به حول و قوه الهی تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد. روحانی استان هرمزگان را استانی مهم و استراتژیک برای کشور دانست که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرزهای ساحلی دارد و دارای ۱۴ جزیره بسیار مهم است و جایگاه استراتژیکی همچون تنگه هرمز را در خود دارد.

تقویت وحدت میان مذاهب و اقوام

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، یکی از اقدامات و تلاش‌های قدرت‌های استکباری را ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام، مذاهب و ملت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: دشمنان و قدرت‌های استکباری طی همه این سال‌ها این هدف را دنبال می‌کردند و گاهی کاملا ناموفق بودند، اما بعضی وقت‌ها متاسفانه به هدف خود رسیدند. روحانی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین اقوام در ایران به هدف شوم خود دست نیافته است، یکی از تصمیمات دولت را تقویت وحدت میان مذاهب و اقوام اعلام کرد و گفت: وظیفه فرمانداران، بخشداران و استانداران و مدیران سراسر کشور این است که برای واگذاری مدیریت‌ها و استخدام افراد، شایسته‌سالاری را اساس و پایه قرار دهند.

زیردریایی بومی «فاتح » به آب انداخته شد

به گزارش «ایرنا» حسن روحانی عصر روز گذشته در نخستین روز از سفر استانی به هرمزگان از مجتمع کارخانه‌های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دیدن کرد و با نحوه فعالیت آنها آشنا شد. همچنین زیردریایی فاتح به‌عنوان نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین بومی ایران، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دستور رئیس‌جمهور به آب انداخته شد. رئیس‌جمهور در مراسم الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: قدرت امروز ایران می‌تواند قدرت منطقه باشد، هیچ گاه قدرت ایران در این حد در دهه‌های اخیر نبوده است. به گزارش خبرگزاری مهر، روحانی تاکید کرد: امروز ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آب‌ها، سرزمین و فضا در این منطقه هستند و نیازی به متجاوزان و حضور نامشروع قدرت‌های غیر‌منطقه‌ای در این منطقه ندارند.

به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور گفت: بندر عباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتیرانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند، این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست.