آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی گفت: چنین مسائلی برای ما بسیار مهم است زیرا هیچ‌گاه بنای جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چنین تخلفاتی نبوده و ما آن را به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع می‌دانیم. ممکن است کارگری متخلف باشد اما به هیچ عنوان برخورد خلاف قانون با او پذیرفته نیست. البته تخلف احتمالی یک بازجو هم نباید به حساب یک مجموعه گذاشته شود؛ گرچه خود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نیز موظفند از طریق بازرسی‌ها و سایر ساز و کارهای نظارتی از وقوع تخلفات جلوگیری کنند، اما به هر حال متهم کردن کل یک دستگاه به‌دلیل اقدام احتمالی یک فرد، شایسته نیست.

به گزارش «ایسنا» آملی لاریجانی با بیان اینکه گاهی نیز ادعاهایی به‌دلیل عدم‌اطلاع از حقوق قانونی مطرح می‌شود یا زندانی تصور می‌کند محیط زندان باید برایش مانند هتل باشد، به وجه دیگر انتشار این اخبار اشاره کرد و یادآور شد: مجموع برخوردهایی که در رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های دشمن با این موضوع صورت می‌گیرد، حاکی از اشارات و قرائنی است که نشان می‌دهد این ماجرا می‌تواند در ادامه پروژه‌های پی‌در‌پی و تخریبی دشمن علیه نظام باشد. البته ابعاد مختلف این موضوع باید بررسی شود و ما پیش از بررسی‌ها هیچ‌کس را تخطئه و تکذیب نمی‌کنیم.

رئیس قوه‌قضائیه افزود: اظهارات و واکنش‌های دشمن در این قبیل موارد، در داخل کشور نیز مشتریان خاص خود را دارد. اکنون نیز برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها دفاع‌های نامعقول از افراد می‌کنند و به شایعات علیه نظام دامن می‌زنند. آیا اگر دشمن یک موضوع را در بوق و کرنا کرد، مقتضای امنیت ملی این است که دنباله‌رو او شویم؟

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه برخی، از این قبیل اتفاقات برای متهم ساختن نهادها و تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی استفاده می‌کنند، به جنایات آمریکا در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو اشاره کرد و گفت: تظلم خواهی، حق هر شهروندی است و ما به این حق احترام می‌گذاریم، اما اینکه دستگاه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی دشمن در برابر آن دست جنایات سکوت می‌کنند و در برابر اتفاقات و ادعاها در کشور ما، بوق‌های رسمی انگلیس، آمریکا و اذناب منطقه‌ای آنها این‌گونه به میدان می‌آیند و عده‌ای هم با آنها همنوایی می‌کنند، نشان می‌دهد که بحث تسویه‌حساب‌های شخصی و سیاسی در میان است، نه مصالح مردم زیرا در همین کشور، بارها روحانیون و دیگر آمران به‌معروف شهید و مجروح شده‌اند اما هیچ صدایی بلند نشده است!