به گزارش «ایسنا» وی گفت: آل‌سعود از توفیقات ایران در منطقه به‌ویژه سوریه، عراق و لبنان به‌شدت به هم ریخته و با حرکات انفعالی خود می‌خواهد واکنش نشان دهد با این حال پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آنهاست. جعفری تاکید کرد: دولت عربستان و دولت‌های مرتجع منطقه پاسخ بسیاری از یاوه‌گویی‌های خود را دریافت کردند و برخی نیز به‌زودی دریافت خواهند کرد، این پاسخ‌ها که گاه قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد به‌شدت آنها را می‌سوزاند و موجبات ناراحتی هرچه بیشتر آنها را فراهم می‌کند.

دلیل حضور ایران در سوریه

فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی مبنی‌بر حضور نیروهای ایرانی در سوریه گفت: تمامی کسانی که در سوریه حضور دارند به‌صورت داوطلبانه حاضر شده‌اند و بیشتر حضورشان مستشاری است. وی در ادامه گفت: با توجه به مذاکرات صلحی که در حال انجام است دولت سوریه از ایران درخواست کرده تا یگان‌هایی را به‌عنوان حافظان صلح در منطقه اِدلب و شمال‌غرب حلب سازمان‌دهی کند. وی افزود: در حال حاضر در سوریه درگیری وجود ندارد و قرار است نیروهایی به‌صورت محدود در این منطقه به‌عنوان نیروهای حافظ صلح مستقر شوند.

آزادی ۵ نفر از مرزبانان ایرانی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اعلام آزادی ۵ مرزبان ایرانی در پاکستان گفت: امید زیادی به آزادی تمام گروگان‌ها داریم. به گزارش «ایسنا» سردار جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانانی که در میرجاوه به گروگان گرفته شده‌اند، گفت: تاکنون ۵ یا ۶ نفر آزاد شده‌اند و قرار است نیروهای پاکستانی آنها را به کشورمان تحویل دهند. وی ادامه داد: نیروهای تروریستی خواهان آزادی تعدادی از نیروهای خود در کشور ما هستند؛ برای همین تمامی گروگان‌ها را آزاد نکردند با این حال جمهوری اسلامی و دولت پاکستان ضمن رد درخواست‌های آنها تلاش‌های خود را برای آزادی تمامی گروگان‌های ایرانی ادامه می‌دهند. وی تاکید کرد: این تلاش‌ها زمان بر است؛ اما نگران نباشید چون به فضل خداوند متعال امید زیادی برای آزادی آنها داریم. درهمین حال سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه، درخصوص نقل قول سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در مورد آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی اظهار کرد: آنچه اعلام شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته‌اند و ما آن را دریافت کرده‌ایم. به گزارش «ایرنا» سردار شریف با بیان اینکه سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمام مرزبانان به کار گرفته است، اظهار کرد: آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمام تلاش ما در این زمینه ادامه خواهد داشت. در خبری دیگر سردارسرتیپ پاسدار حسین سلامی با بیان اینکه آمریکا می‌خواست ما را مانند گذشته عقب‌مانده نگه دارند، اظهار کرد: ملت ایران باطل‌السحر این توطئه‌ها شدند و هر توطئه‌ای که کردند را به خود آنها بازگرداندند. امروز خود آمریکایی‌ها گرفتار بدبختی‌اند، آمریکا ۷ تریلیون دلار به اندازه صدسال درآمد نفتی ایران و عراق در عراق و سوریه هزینه کرده‌، ولی با این حال باز هیچ نتیجه‌ای نگرفته است، ۵۰ میلیون نفر آمریکایی در خیابان‌های آمریکا می‌خوابند و وزیر خارجه آنها اهانت کرده و می‌گوید اگر ملت ایران نمی‌خواهند گرسنه بمانند باید ما را بپذیرند، اما ما به آنها می‌گوییم که به فکر ۵۰ میلیون مردم زیر خط فقر و گرسنه خود باشید.