تاکید بر بازداشت سریع ربایندگان مرزبانان از پاکستان

به گزارش «ایرنا» در این مذاکره تلفنی ارتشبد باجوا با اظهار تاسف از این حادثه و توضیح اقدامات ارتش پاکستان برای تعقیب و دستگیری تروریست‌های مذکور ابراز امیدواری کرد که اقدامات نیرو‌های نظامی و امنیتی پاکستان به دستگیری هرچه سریع‌تر تروریست‌ها و آزادسازی مرزبانان ربوده‌شده منجر شود. در ادامه سرلشکر باقری بر ضرورت حضور و استقرار هرچه بیشتر نیروهای نظامی و مرزبانی پاکستان در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تثبیت امنیت در این مناطق و ممانعت از تحرکات اشرار و تروریست‌ها تاکید کرد. بامداد سه‌شنبه هفته پیش (۲۴ مهر ماه) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، ربوده شدند.

به‌‌دنبال این حادثه روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این نیروها با خیانت وتبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضدانقلاب ربوده شدند. همچنین سرلشکر محمد جعفری، فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان با بیهوش کردن موفق شدند تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) را بربایند. پس از آن بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسوولیت ربوده شدن این نیروها را برعهده گرفت. افراد ربوده شده که براساس برخی گزارش‌ها ۱۲ نفر و برخی دیگر ازخبرها ۱۴ نفر بودند بین ساعت چهار تا پنج بامداد در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شدند. منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

جلسه غیرعلنی مجلس

درهمین حال قرار است امروز مجلس، در یک نشست غیرعلنی موضوع ربوده شدن تعدادی از نیروهای مرزی را مورد بررسی قرار دهد. این خبری است که روز گذشته سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اعلام کرده است. همچنین محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مجلس با حضور مسوولان وزارت موضوع ربوده شدن مرزبانان میرجاوه را بررسی می‌کند. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مسوولان کشورمان بار‌ها در موارد این‌چنینی به دولت پاکستان تذکر دادند، اما از آنجا که مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امنیت بالایی دارد، آنها به مرز‌های غربی خود توجهی ندارند، در این میان عناصر و گروهک‌های وابسته به کشور‌های عربی از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و دست به چنین اقدامات ایذایی می‌زنند. عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مجلس به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی درحال بررسی این موضوع است و قطعا از فرماندهان نظامی و امنیتی و مسوولان وزارت امورخارجه برای ارائه گزارش و پاسخ به نمایندگان دعوت می‌کند، البته طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود که رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز برای بررسی این موضوع از این منطقه بازدید کند و امیدوارم سرنوشت مرزبانان زودتر مشخص شود.

واکنش سردار غیب‌پرور

از سوی دیگر صفحه رسمی سردار غیب‌پرور در اینستاگرام با انتشار پستی به حادثه تروریستی میرجاوه واکنش نشان داد. به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، درصفحه اینستاگرام رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در واکنش به واقعه تروریستی اخیر میرجاوه آمده است: «آنچه در میرجاوه اتفاق افتاد پیروزی تروریست‌ها نبود، بلکه حقارت و پستی آنان در مواجهه با حقایق جبهه حق را دوباره اثبات کرد، البته دولت پاکستان باید مسوولیت خود را بپذیرد، سال‌هاست که تروریست ها در پاکستان لانه کرده و زندگی می‌کنند.»