وی در جلسه مسوولان عالی قضایی با بیان نکته‌ای دیگر در زمینه رسیدگی‌ها گفت: مسوولان محترم قضایی و قضات شریف توجه داشته باشند که ما در برهه حساسی قرار داریم و به واسطه برخی سودجویی‌ها، اعتماد مردم در بخش‌هایی مخدوش شده است. متاسفانه برخی نیز که خود سال‌ها در بالاترین مناصب کشور مسوولیت داشته‌اند و امروز باید بزرگ‌ترین پاسخگوی شرایط فعلی باشند، فضا را آماده موج‌سواری دیده‌اند و چهره مخالف و اپوزیسیون به خود گرفته‌اند؛ چنانکه می‌بینیم پیاپی سخنانی علیه نظام و به‌ویژه دستگاه قضایی بر زبان می‌آورند و غافلند که مردم بصیر و فهیم ما آنها را می‌شناسند و غوغاسالاری آنان را نیز دیده‌اند، بریزوبپاش‌های آنها را هم دیده‌اند.

رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: قضات و مسوولان محترم قضایی بدون آنکه تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار بگیرند باید در مدار انصاف و عدالت حرکت کنند؛ زیرا این قبیل رجزخوانی‌ها زیاد است؛ اما قاضی و مسوول قضایی باید با شکیبایی، اعتدال و انصاف رفتار کند و خدای ناکرده برخی اظهارات و اهانت‌ها نباید موجب شود که از مدار عدل و انصاف خارج شویم.

وی افزود: ما ضمن تشکر از تلاش‌های دولت، شخص رئیس‌جمهور محترم و همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، از دولت محترم می‌خواهیم که در چارچوب تاکیدات و فرمایش‌های مقام معظم رهبری، به مقابله مدبرانه با تحریم بپردازند که البته اقدامات مثبتی نیز در این زمینه انجام شده است؛ گرچه بهتر بود زودتر چنین تصمیماتی اتخاذ شود. امروز دلارها و سایر ارزهایی که در اختیار جمهوری اسلامی است نباید صرف امور غیر ضرور شود.