وی در پاسخ به سوالی درباره حواشی تجمع حوزه علمیه قم با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهور در بسیاری از مسائل دیدگاه انعطاف‌پذیر دارند، گفت: اما گاهی برخی اقدامات جرم است و تنها جنبه شخصی ندارد بلکه مضر به اعتماد و امید عمومی است؛ بنابراین از جایی که جرم عمومی می‌شود و وجدان اجتماعی، احساس امنیت و اعتماد را متزلزل و امید جامعه را تضعیف می‌کند، نقطه‌ای است که به منفعت عمومی لطمه می‌زند. معاون رئیس‌جمهور در مورد اتفاق اخیر، تصریح کرد: جرم بودن این اتفاق بر کسی پوشیده نیست و به‌عنوان یک کارشناس حقوقی آن را از جنس جرم مشهود می‌دانم و مقامات قضایی هم باید پیگیری کنند چون روشن است.

وی اظهار کرد: مقدمات شکایت در این مورد فراهم شده است، استعلامی از مراجع امنیتی و اطلاعاتی هم کرده‌ایم و باید با رئیس‌جمهوری مشورت کنم که با اطلاعات موجود شکایت کنیم یا منتظر استعلام دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی بمانیم یا تصمیم دیگری اتخاذ شود. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در پاسخ به این سوال که آیا این شکایت شامل مداح معروف هم می‌شود، افزود: هر دو مورد را شامل می‌شود. همچنین به گزارش «ایلنا‌» محسنی‌اژه‌ای درباره اینکه با توجه به حواشی مدرسه فیضیه آیا مدعی‌العموم به ماجرای فوت آیت‌الله هاشمی هم ورود خواهد کرد، گفت: کار پرونده آغاز شده است و باید ببینیم تحقیقات به کجا می‌رسد. وی افزود: درباره این موضوع که گفتید پرونده‌ای باز نشده است، باید ببینیم اصل حرف چه مبنا و ریشه‌ای داشته است. به گزارش «ایرنا» چندی پیش در سخنرانی که در محل حوزه علمیه قم برگزار شد، عده‌ای از حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی، جملات و شعارهایی را به نمایش گذاشتند که متضمن جملات تهدید‌آمیز علیه رئیس‌جمهوری بود.

تشکیل پرونده در دادسرای ویژه روحانیت

در همین ارتباط روز گذشته غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه گفت که در رابطه با تجمع اخیر برخی روحانیون در قم، در دادسرای ویژه روحانیت پرونده تشکیل شده است. به گزارش «ایرنا» وی در این‌باره که آیا اتهامی متوجه سخنران مدرسه فیضیه قم است نیز گفت: درباره سخنران مراسم، طبق مطالبی که من از سخنان وی دیدم، اتهامی متوجه ایشان نیست و عنوان مجرمانه‌ای ندیدم.

همزمان روز گذشته علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس در یادداشتی در «ایسنا» اظهارات اخیر یکی از مداحان در مراسم روز عرفه را شامل توهین به مرحوم آیت‌الله هاشمی و رئیس‌جمهور دانست و گفت که این کوتاهی روحانیت بوده که کرسی تعلیم و تربیت را به‌دست اینگونه مداحان سپرده است. از سوی دیگر حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با با «ایرناپلاس» به سخنان این مداح در روز عرفه واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن آن گفت که این سازمان نمی‌تواند برخوردی با این فرد کند؛ چراکه منصور ارضی عضو کانون مداحان نیست. حسن رحیم‌پورازغدی نیز به برخی اظهارنظرها درباره سخنرانی اخیرش در مدرسه فیضیه، واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی با بیان اینکه همه آنچه در مدرسه فیضیه گفتم، حرف امام‌(ره) بود، گفت: خواهش می‌کنم آن سخنرانی یک‌ساعته را به‌صورت کامل گوش کنید؛ بحث چیز دیگری بود به‌جای دیگر کشیده شد؛ سکولاریسم در حوزه عین جمله رهبری است.