این در حالی است که دیروز احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مدعی شد که طرح استیضاح وزیر اقتصاد، روز یکشنبه با پیگیری نمایندگان پارلمانی رئیس‌جمهور اعلام وصول شد تا استیضاح قبل از سوال از رئیس‌جمهور مطرح شود. با این همه دیروز علی‌اصغر یوسف‌نژاد، یکی دیگر از اعضای هیات‌رئیسه مجلس به «ایسنا» گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت اقتصاد و طبق نامه وزیر روز یکشنبه به‌عنوان زمان پیشنهادی برای حضور وزیر اقتصاد در مجلس اعلام شده که با موافقت هیات‌رئیسه مقرر شد جلسه استیضاح در روز یکشنبه ٤ شهریور برگزار شود.

ارسال طرح استیضاح وزیر کشور به هیات‌رئیسه مجلس

خبر دیگر آنکه احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس از ارسال طرح استیضاحی دیگر به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. او گفت: استیضاح‌کنندگان در جلسه کمیسیون از پاسخ‌های عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور قانع نشدند؛ بنابراین طرح استیضاح وزیر کشور به هیات‌رئیسه مجلس ارسال شد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به جلسه دیروز وزیر کشور با متقاضیان استیضاح در کمیسیون شوراهای مجلس افزود: مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از طرف استیضاح‌کنندگان در این جلسه حضور داشتند و پس از دفاعیات وزیر اعلام کردند که از پاسخ‌های آقای رحمانی‌فضلی قانع نشدند؛ بنابراین استیضاح به هیات‌رئیسه مجلس ارسال شد و در صورتی که در موعد مقرر حد نصاب امضای نمایندگان کاهش نیابد ازسوی هیات‌رئیسه اعلام وصول خواهد شد.