واعظی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در تعامل با دولت تغییر رویه داده است، گفت: «خیر این طور نیست، آقای رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم درباره روابط با مجلس خیلی خوب صحبت کرد و گفت: «سیاست ما این است که به جد با مجلس کار کنیم و سران سه قوه مسائل کشور را با هم حل کنند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره اظهارنظر برخی منتقدان و مخالفان دولت که گفته‌اند «چرا رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی نکرد؟» گفت: «در دولت یازدهم هم شاهدش بودیم آقای رئیس‌جمهور هر جا لازم دید از مردم عذرخواهی کرد. یعنی دولت عذرخواهی از مردم را هیچ بد نمی‌داند بلکه افتخار هم می‌کند.»

واعظی یادآوری کرد: «اگر هر زمانی یک دلیلی وجود داشته باشد و اشتباهی در کار دولت رخ دهد، حتما آقای رئیس‌جمهور و همه اعضای کابینه از مردم عذرخواهی می‌کنند.»

گرچه دولتی‌ها از ابتدا با اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهوری مشکل داشتند و آن را غیرقانونی خواندند، اما در مجلس نظرات درباره این طرح متفاوت است. برخی نمایندگان با وجود داشتن انتقاد به عملکرد دولت به‌ویژه در حوزه سیاست‌های ارزی، طرح سوال از رئیس‌جمهور را به صلاح نمی‌دانند. عده‌ای دیگر نیز این سوال را همراه با مقاصد سیاسی می‌دانند. برخی دیگر از نمایندگان که خود پیگیر به جریان افتادن این طرح سوال بودند، اغلب نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری و از اعضای فراکسیون ولایی مجلس هستند که تردیدی در لزوم حضور حسن روحانی در پارلمان برای پاسخ به این طرح سوال که حاوی ۵ محور است ندارند. از سوی دیگر، نمایندگانی هم هستند که با وجود آنکه از اعلام وصول این طرح حمایت نکردند اما در عین حال، این سوال را فرصتی برای حسن روحانی می‌دانند تا با حضور در پارلمان، پشت پرده‌ها را افشا و عملکرد خود را شفاف اعلام کند. از این دسته از نمایندگان می‌توان به محمود صادقی نماینده تهران اشاره کرد که در گفت‌و‌گو با «ایرنا» بخشی از مشکلات کشور را ناشی از اراده‌هایی خارج از دولت دانست و گفت: حسن روحانی در مجلس گزارش شفافی از عملکرد خود و دولت در حوزه‌های مورد سوال ارائه و برای کاستی‌های موجود در برخی حوزه‌ها برنامه بدهد. او ادامه داد: تغییر رئیس کل بانک مرکزی و ارائه بسته جدید ارزی از سوی ریاست جدید این بانک اقدام مثبتی است و البته ارائه سیاست‌های جدید نشان می‌دهد که سیاست‌های قبل غلط بوده است.

از سوی دیگر، همچنان که گفته شد برخی نمایندگان این طرح سوال از رئیس‌جمهوری را همراه با مقاصد سیاسی می‌دانند. یکی از این نمایندگان، پروانه مافی نماینده تهران در مجلس است. مافی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» تاکید کرد که طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهوری در شرایط فعلی بجا نیست و معتقدم برخی مقاصد سیاسی، پشت این موضوع قرار دارد. او افزود: ما نمایندگان تهران این متن را امضا نکردیم، ولی در گفت‌وگوها و مصاحبه‌ها نظرات خود را به‌طور کامل به سمع و نظر رئیس‌جمهوری رسانده و همچنان مطالبه‌گر هستیم. مافی در عین حال تصریح کرد: ما در پی ایجاد تغییرات در کابینه و تیم اقتصادی دولت هستیم، دو ماه پیش تغییر رئیس کل بانک مرکزی مطالبه مردم تهران بود که امیدوارم به ترتیب تغییراتی رخ دهد تا شرایط بهتری را شاهد باشیم. علاوه بر تعدادی از نمایندگان مجلس، در خارج از پارلمان هم برخی سیاسیون بر این باورند که حسن روحانی می‌تواند از فرصت سوال از رئیس‌جمهوری بهره ببرد و دست‌های پشت پرده را افشا کند. حسن روحانی، خود در ۱۴ مردادماه امسال در واکنش به اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهوری در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی تاکید کرد که به مجلس می‌رود و حقایق را برای مردم بازگو می‌کند.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم بر این باور است که بخشی از بحران‌های اقتصادی اخیر در بیرون از دولت شکل‌گرفته و روحانی اگر بخواهد می‌تواند همانند برجام آن را به نام خود ثبت کند و دست‌های پشت پرده را برای یک‌بار افشا کند تا مردم آگاه شوند که چه کسانی بحران‌ها را ایجاد می‌کنند. در این صورت می‌توان از ادامه اقدامات هزینه‌ساز جلوگیری کرد. طرح سوال از رئیس‌جمهور با ۸۰ امضا در جلسه علنی ۱۰ مرداد ماه مجلس اعلام وصول شد؛ طرحی که دولتی‌ها اعلام وصول آن را غیرقانونی خوانده‌اند. این دومین طرح سوال از رئیس‌جمهور در تاریخ پس از انقلاب است که در ادوار مجلس اعلام وصول می‌شود. پس از محمود احمدی‌نژاد، این بار حسن روحانی باید در مجلس پاسخگوی طرح سوالی باشد که درباره «عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز»، «استمرار تحریم‌های بانکی»، «عدم کاهش نرخ بیکاری»، «رکود اقتصادی» و «افزایش شتابان نرخ ارز» مطرح شده است.