لاورنس ویلکرسون از جمله این مقامات سابق است که مکررا درباره احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و ایران هشدار داده است. ویلکرسون با سایر ناظران یک تفاوت عمده دارد؛ او بنا به اذعان خودش، یکی از حامیان حمله آمریکا به عراق بوده است. البته ویلکرسون صرفا یک حامی عادی جنگ عراق نبود، بلکه او از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، یعنی در دوره وزارت کالین پاول، رئیس کارکنان وزارت خارجه آمریکا بوده و برای حمله آمریکا به عراق فعالیت کرده است. چند ماه پیش، همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا، ویلکرسون طی یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز صریحا درباره تکرار سناریوی جنگ عراق در مساله ایران هشدار داد.

او نوشت: «من زمانی به ترویج گزینه نادرست جنگ کمک کردم، اکنون این گزینه دوباره تکرار می‌شود.» اکنون، ویلکرسون مجددا طی یک گفت‌وگوی جدید با شبکه آمریکایی ری‌یل نیوز درخصوص «احمد چلبی» ایران اظهارنظر کرد. احمد چلبی یکی از سیاستمداران خارج‌نشین عراق در زمان حکمرانی صدام‌حسین بود که گروه معارض کنگره ملی عراق را با هدف براندازی رژیم صدام حسین تاسیس کرده بود. چلبی نقش برجسته‌ای در ترغیب آمریکا برای حمله به عراق داشته و پس از سقوط صدام، تصدی سمت‌های بالایی، از جمله وزارت کشور را بر عهده گرفت. ویلکرسون در گفت‌وگو با شبکه ری‌یل نیوز ضمن تشبیه مجاهدین خلق (منافقین) به احمد چلبی و گروهش، تصریح کرد این گروه یک «فرقه خون‌آشام است» که عده زیادی از ایرانیان آن را پر از «خائنان» می‌دانند.

ویلکرسون گفت: «این گروهی است که زمانی که من رئیس کارکنان وزارت‌خارجه بودم، دونالد رامسفلد و کالین پاول واقعا با یکدیگر کار کردند (از جمله موارد معدودی بود که این دو با هم کار می‌کردند) تا از شر آنها در عراق خلاص شویم. این اساسا به این دلیل بود که اولا آنها در راس گروه‌های تروریستی در لیست ما بودند، ثانیا آنها فرقه خون‌آشامی بودند. ما این را می‌دانستیم. همه ما این را می‌دانستیم. افراد باهوش این را می‌دانستند. دیپلمات‌ها این را می‌دانستند. هرکسی که تا به حال با مجاهدین خلق (منافقین) کار کرده می‌داند که آنها اول از همه یک فرقه بودند ؛ فرقه‌ای وحشی، خون‌ریز و بی‌رحم.»

به گفته ویلکرسون، همه ایرانیان، مجاهدین خلق (منافقین) را تروریست و خائن می‌دانند زیرا مجاهدین در جنگ بین ایران و عراق، به صدام‌حسین پیوستند. گروه مجاهدین خلق (منافقین)، تا مدتی در لیست گروه‌های تروریستی قرار داشت، اما پس از تلاش افرادی همچون رودی جولیانی، وکیل ترامپ، توانست از این لیست خارج شود. هم اکنون بسیاری از ناظران معتقدند که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، حامی این گروه است. از دیدگاه ویلکرسون، هم اکنون مجاهدین خلق، همان نقشی را بازی می‌کند که گروه معارض صدام موسوم به کنگره ملی عراق ایفا کرده بود.

او در این‌باره گفت: «این همان گروهی است که برای نئومحافظه‌کاران و برای برخی از افراد مرتبط با ترامپ،[تبدیل به] کنگره ملی عراق و احمد چلبی شده است. احمد چلبی/ کنگره ملی عراق، برای جنگ با عراق، برانگیختن آن جنگ و کشاندن آمریکا به آن جنگ تاسیس شد. هم اکنون، مجاهدین خلق (منافقین)، به‌عنوان گروهی برای جنگ آینده با ایران عمل می‌کند. من معتقدم که برای استفاده از آنان و به‌کارگیری آنها به‌عنوان یک ابزار شبیه به چلبی در این تازش به سمت جنگ با ایران، مجاهدین اصلاح شده‌اند. من معتقدم که پول سعودی و آمریکایی در کار بوده است. من شدیدا معتقدم که پول زیادی به گروه‌های بازاریابی اروپایی و آمریکایی داده شده تا وجهه آنها را بهبود دهند و آنها را یک گروه خوب جلوه دهند.»به گفته این مقام سابق آمریکایی، مجاهدین پول‌های هنگفتی به شرکت‌های روابط عمومی داده‌اند تا برای آنها تبلیغ و وجهه‌شان را اصلاح کنند و آنها را مطلوب جلوه دهند. با این حال، بسیاری از این ولخرجی‌ها بی‌فایده بوده و پول‌های زیادی در این راه هدر رفته است. بنا به اظهارات ویلکرسون، کالین پاول از مجاهدین خسته شده بود و پرونده آنها را به پنتاگون داده بود. ویلکرسون با اشاره به حمایت مقامات آمریکایی از مجاهدین افزود: «این بسیار بسیار به وضعیت احمد چلبی و کنگره ملی عراق در سال ۲۰۰۲ شبیه است. وضعیتی که من با آن خیلی آشنا هستم.»