به گزارش «ایسنا» در این بیانیه آمده است: با خروج آمریکا از برجام، دولتمردان ما پیگیر راستی‌آزمایی رفتار دولت‌های اروپایی در این زمینه هستند، اگرچه با عنایت به تجارب گذشته تردید جدی در عزم عملگرایانه‌ اروپایی‌ها وجود دارد، با این حال به‌عنوان نمایندگان ملت اعلام می‌کنیم که دولت موظف است ضمن پیگیری مجدانه حقوق ملت درگیر مسامحه نشود و قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را با عزمی راسخ اجرا کند و سطح همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را متناسب با شرایط تعدیل کند و با نصب‌العین قرار دادن سه اصل اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی یعنی عزت، حکمت و مصلحت روزهای حساس کنونی را مبتنی بر حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی و منافع ملی مدیریت کند.

رد پای عوامل خارجی در اعتراضات مقابل مجلس

در خبری دیگر ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی ابعاد اعتراضات اخیر مقابل مجلس در این کمیسیون، گفت: با توجه به توضیحات ارائه‌شده ازسوی حفاظت مجلس و فرمانده نیروی انتظامی تهران، می‌توان گفت که بخشی از حوادث اخیر مقابل مجلس همچون پرتاب کردن آجر منشأ خارجی داشته و این کارها از سوی منافقین و عوامل بیگانه انجام شده است.وی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت که کمیته امنیت داخلی و کمیسیون امنیت ملی در جلسه‌ای با حضور مسوولان حفاظت مجلس و رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران به بررسی عوامل بروز این اتفاق پرداخته‌اند. حدود ۱۰ روز گذشته تعدادی از مردم در اعتراض به وضعیت اقتصادی مقابل مجلس تجمع کردند که در خلال تجمع آجرهایی به سمت مجلس پرت شد.

بررسی ادعای‌ تخریب‌ اموال توسط‌ ماموران‌

همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به سوالی در مورد انتشار فیلم‌هایی در مورد تخریب اموال عمومی از سوی برخی از ماموران نیروی انتظامی در جریان اعتراضات اخیر گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی با نیروی انتظامی که چهارشنبه گذشته برگزار شد، مطرح شد. اکنون این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است و باید ببینیم نتیجه تحقیقات به کجا می‌رسد.

لایحه عضویت ایران در فدراسیون جهانی فضانوردی

همچنین به گزارش‌خبرگزاری مهر، در جلسه علنی دیروز مجلس لایحه دولت برای «عضویت ایران در فدراسیون جهانی فضانوردی» در نشست علنی مجلس اعلام وصول شد. ازسوی دیگر ۱۵۸ نماینده مجلس شورای‌اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری خواستار حمایت از ورزشکاران کشور و کشف استعدادهای ورزشی شدند.