در همین ارتباط هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه‌قضائیه گفت: درخصوص آزار و اذیت دانش‌آموزان در  مدرسه‌ای در تهران پرونده تشکیل شده و در مرحله دادسراست. به گزارش خبرگزاری فارس، وی ادامه داد: این مساله بسیار تاسف‌بار و طبیعتا وقتی شکایتی به قوه‌قضائیه برسد بلافاصله اقدام می‌کند، اما به‌دلیل جریحه‌دار شدن عواطف عمومی رهبر معظم انقلاب پیامی داده و دستور دادند که به‌طور ویژه و با سرعت بیشتری به موضوع رسیدگی شود. همزمان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته به کمیسیون آموزش مجلس ماموریت داد که این موضوع را به‌صورت جدی بررسی کند و اظهار کرد: قوه‌قضائیه هم این موضوع را بررسی می‌کند. نباید این وقایع در مدارس رخ دهد.

در کنار تمامی دستورها برای پیگیری این ماجرا، روزگذشته سید‌محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در صفحه توییتر خود با بیان اینکه عمیقا از جنایت تلخ و شرم‌آوری که در مدرسه‌ای در منطقه ۲ تهران، خاطر جامعه و فرهنگیان شریف را جریحه‌دار کرد؛ متاثرم گفت: مجرم نیروی غیررسمی بود و بدون طی مراحل قانونی به‌کار گرفته شده است که تمامی مسببان مسوول هستند، علاوه‌بر برخورد قاطع قضایی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز قرارگرفته است؛ باید با تقویت و به‌روزرسانی فرآیند گزینش به‌ویژه نظارت سخت‌گیرانه و بدون مسامحه از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم.وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: آموزش خانواده‌ها را شروع کرده‌ایم، آموزش دانش‌آموزان را نیز تقویت می‌کنیم.در همین حال پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با انتخاب گفت: تعدادی از همکاران ما طرح سوال از وزیر را مطرح کرده‌اند؛ امروز زمزمه‌های استیضاح وزیر نیز شنیده می‌شد. چراکه به‌جز ماجرای اخیر، از قبل هم نسبت به عملکرد وزیر آموزش و پرورش، نارضایتی‌های جدی وجود داشته است.

در خبری دیگر ناصر کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال مدرسه‌ای که در آن گروهی از دانش‌آموزان مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است، درباره شمار دانش‌آموزان قربانی با توجه به تناقضات آماری مطرح شده، گفت: آنچه ما فعلا در پیگیری اولیه به آن رسیدیم آزار سه تا چهار دانش‌آموز بوده که البته هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق و اعلام نهایی از سوی مراجع قضایی باشیم. وی همچنین با بیان اینکه مشاوره‌های روانشناختی با دانش‌آموزان انجام شده است، گفت: مشاور در مدرسه حضور دارد و دانش‌آموزانی که مورد آزار قرار گرفته بودند تحت‌نظر مشاور هستند. اکنون جو آرامی حاکم است و امیدواریم فضای مجازی اجازه دهد آنها با آرامش امر آموزش را پشت‌سر بگذارند.