پارسایی در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه در این جلسه نکات مثبت و منفی سیاست‌های دولت در تثبیت بازار ارز و افزایش و کاهش نرخ بهره بانکی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: سوال این بود که چطور دولت می‌خواهد با قاچاق ارز و عدم همکاری برخی بانک‌ها با سیاست‌های دولت کار را پیش ببرد و چطور تیم اقتصادی می‌تواند مراودات بانکی داشته باشد. توضیحات آقای سیف نیز ناظر به این بود که تا ۱۵ روز دیگر احتمالا نتیجه سیاست‌های دولت در بازار ارز مشهود خواهد شد، البته ایشان ابراز امیدواری کرد که تا آن زمان شاهد تثبیت بازار ارز باشیم.

اعلام وصول یک سوال از وزیر امور خارجه

در خبری دیگر از پارلمان، هیات‌رئیسه مجلس سوال جواد کریمی قدوسی از محمدجواد ظریف درباره ماهیت« باند نیویورکی‌ها» را اعلام وصول کرد.

رد لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در کمیسیون مشترک

خبر دیگر آنکه قاسم میرزایی نیکو، سخنگوی کمیسیون مشترک اصلاح بخشی از ساختار دولت گفت: پس از برگزاری ۷ جلسه، لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در کمیسیون مشترک رای لازم را کسب نکرد. میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه بعد از اظهارنظر موافقان و مخالفان لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت و برگزاری ۷ جلسه، این موضوع در کمیسیون مشترک اصلاح بخشی از ساختار دولت، رای لازم را کسب نکرد، گفت: لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت به‌دلیل اینکه دو فوریتی است به صحن می‌آید و اگر صحن در زمینه این لایحه نظر بدهد، موضوع به کمیسیون مشترک برمی‌گردد.

تقدیم اصلاحیه میزان افزایش حقوق به هیات‌رئیسه

همچنین دیروز سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ از تقدیم اصلاحیه تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ درباره میزان افزایش حقوق به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت باید افزایش حقوق ۲۰ درصدی را برای کارمندانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، اعمال کند، گفت: براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ و مشروح مذاکرات و توضیحاتی که اینجانب بارها در تلویزیون و صحن علنی درباره افزایش حقوق مطرح کردم، دولت حتما باید با رعایت تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷معادل ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای قشر پایین که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، داشته باشد.

قانع شدن پژمانفر از توضیحات سید‌عباس صالحی

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزگذشته برای پاسخ به سوال نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد به مجلس رفت و توضیحاتش درمورد تفکیک روزنامه‌ها و مطبوعات از سوی این وزارتخانه نماینده مشهد را قانع کرد.سوال نصرالله پژمانفر در مورد اعطای مجوز وزارت فرهنگ بر خلاف مصوبه هیات‌وزیران و اقدام به تفکیک روزنامه‌ها و مطبوعات در قالب دو دسته دولتی- عمومی و خصوصی بود.در ادامه پژمان‌فر اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قانع شده است. همچنین به‌دلیل کافی نبودن وقت بررسی سوال قاضی‌پور نماینده ارومیه به جلسه بعدی مجلس موکول شد.

وزیر اطلاعات: دری اصفهانی جاسوس نبود

همچنین به گزارش خانه ملت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون گفت: تمامی نمایندگان سوال‌کننده از سیدمحمود علوی از پاسخ‌های وی در کمیسیون قانع شدند. سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه عصر دیروز در پاسخ به سوال احمد سالک، نماینده اصفهان درباره حضور دری‌اصفهانی در تیم مذاکره‌کننده با وجود جاسوس بودن گفت: سید‌محمود علوی عنوان کرد که دری‌اصفهانی برای وزارت ناشناخته نیست و الان هم می‌گویم وی مرتکب جاسوسی نشده است، ولی تابعیت مضاعف و دوگانه دارد و ممکن است خلاف دیگری داشته باشد. درنهایت سالک از پاسخ وزیر قانع شد.

تکذیب ادعاها درباره دختر رئیس قوه‌قضائیه

نقوی‌حسینی در ادامه به سوال محمود صادقی، نماینده تهران درباره دختر آیت‌الله آملی لاریجانی اشاره‌کرد و گفت: وزیر اطلاعات اعلام کرد در مورد ایشان هم بررسی کارشناسی کرده و دریافتیم همه ادعاها دروغ و کذب محض بوده و نسبت جاسوسی دادن به وی اساسا دروغ و کذب است و فردی هم که این مطالب را اشاعه کرده بود اعتراف کرده که اقداماتش کذب بوده و واقعیت نداشته است که صادقی از این پاسخ نیز قانع شد.