همچنین مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک‌مرکزی برای ارائه گزارش درخصوص راهکارهای رفع موانع تولید و واگذاری بنگاه‌های تحت تملک بانکی به مجلس می‌روند. طرح یک‌فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی هم یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار جلسات علنی این هفته مجلس قرار دارد. نمایندگان مجلس همچنین در جلسات این هفته، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها و تبصره‌های مربوط به آن در قوانین بودجه سنواتی طی سال‌های ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۵ و گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور را در دستور کار دارند.

بررسی دوفوریتی لایحه امنیت زنان در صحن مجلس

خبر دیگر از پارلمان اینکه فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون زنان مجلس، از تلاش نمایندگان برای بررسی لایحه امنیت زنان در صحن با قید دو فوریت به‌منظور ممانعت از اعمال هر گونه خشونت اجتماعی علیه زنان خبر داد. او به خبرگزاری خانه ملت گفت: معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از پایان بررسی این لایحه خبر داده است که بعد از امضای رئیس قوه‌قضائیه به مجلس خواهد آمد. او تاکید کرد قطعا فراکسیون زنان این لایحه را با قید دوفوریت به صحن می‌آورد.

نامه به روحانی برای عزل سیف

همچنین سیدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از ارسال نامه نمایندگان به روحانی درباره لزوم تغییر رئیس‌کل بانک‌مرکزی خبر داد. او به خبرگزاری تسنیم گفت ۱۶۰ تن از نمایندگان مجلس در این نامه خواستار عزل ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک‌مرکزی شده‌اند.

در صورت افزایش درآمد، دولت باید متمم بودجه بیاورد

همچنین دیروز علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ گفت که هر گونه تغییر در درآمدهای دولت نیازمند اصلاحیه و متمم است. او در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز بر درآمدهای بودجه و تکلیف مابه التفاوت ارز اعلامی با نرخ تعیین شده در لایحه بودجه گفت: ما باید این موضوع را در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار دهیم و اثرات آن را ارزیابی و سپس راجع به آن اظهار نظر کنیم. طبیعتا هرگونه تغییر در درآمدهای دولت چه افزایش و چه کاهش آن نیازمند ارائه اصلاحیه و متمم بودجه از سوی دولت خواهد بود.

نظر سالک در مورد فیلتر تلگرام

در خبری دیگر از مجلس احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در یک نظرسنجی ۶۵ درصد مردم از فیلترینگ تلگرام ابراز خرسندی کردند، ۲۵ درصد نیز آمادگی خود را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرده و برای آنها تفاوتی ندارد؛ ولی تعدادی هم مخالفت کرده‌اند که اکثر آنها برخی جریان‌های سیاسی داخلی و خارجی هستند، این جریانات منافع سیاسی خود را در شایعه‌پراکنی و بحران می‌دانند از این رو نمی‌خواهند تلگرام بسته شود. وی با بیان اینکه تلگرام به ابزاری در دست دشمنان تبدیل شده بود، اظهار کرد: روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه به فیلترینگ تلگرام رو آورده‌اند، زیرا این پیام‌رسان بنیان خانواده‌ها را از بین می‌برد و امنیت کشورها را به هم می‌ریزد. وی افزود: قرار شده مسوولان تمامی پیام‌رسان‌های داخلی در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یابند.