به گزارش خبرگزاری تسنیم وی افزود:‌ کار شروع شده، ما بسیار امیدوار هستیم که ان‌شاءالله به‌زودی مجلس شورای اسلامی ساختار دولت را تصویب و برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ کند.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: بر اساس روندی که شکل گرفته امیدواریم ساختار جدید هرچه سریع‌تر شکل بگیرد. امیری همچنین از احتمال تاسیس وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت:‌ این طرح هم از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده و در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وضعیت مبهم سوال از رئیس‌جمهوری

همچنین حسینعلی امیری در گفت‌وگو با «ایلنا» تاکید کرد: دو سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاد و این دو سوال از دستورکار خارج شد.

این در حالی است که روز گذشته سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس با انتقاد از رویکرد دولت نسبت به سوالات نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور گفت: طرح سوال نمایندگان از آقای روحانی منتفی نشده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: نمایندگان مجلس سوالات متعددی از رئیس‌جمهور درباره وضعیت بازار ارز و نیز ساماندهی موسسات اعتباری دارند و معاونان رئیس‌جمهور تلاش می‌کنند نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور از طرح سوال خود منصرف شوند. وی افزود: نمونه‌ای از این مساله را در سوال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت موسسات اعتباری شاهد بودیم و اینکه براساس این اقدامات تعدادی از نمایندگان سوالات‌ خود را پس گرفتند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وضعیت موسسات اعتباری و بازار ارز مساعد نیست، بنابراین، نمایندگان سوال‌کننده خواهان ارائه توضیحات قانع‌کننده‌ای از سوی رئیس‌جمهور در این زمینه‌ها هستند.