به گزارش «ایرنا» ربیعی درمورد راهکارهای دولت برای حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی که به‌عنوان یکی از محورهای استیضاح او مطرح شده است، توضیح داد: من در ایجاد این مشکل نقشی نداشتم؛ اما در شرایطی که هیچ وزیری حاضر نشده بود شرکت‌های تحت مالکیت صندوق‌ها را واگذار کند، من می‌خواهم این مساله را اصلاح کنم. او جدا کردن شرکت‌های واگذار شده را یک راهبرد اولویت دار ذکر کرد و گفت: این شرکت‌ها به چند شکل به نظام رفاه کشور لطمه وارد کرده‌اند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ وزیر کار قبل و بعد از انقلاب استیضاح نشده اما در عوض عمر مسوولیت هیچ وزیر رفاهی بیش از ۲ سال نبوده است، گفت: هیچ‌گاه استیضاح وزارت تجمیع شده کار و رفاه، به خاطر بخش کار نبوده، بلکه به خاطر بخش رفاه این وزارتخانه بوده است. ربیعی ادامه داد: با نگاهی به سوابق طرح استیضاح در حوزه رفاه نیز می‌توان مشاهده کرد که پرسشگری‌ها کمتر مربوط به فقر، نابرابری و بی عدالتی بوده و بیشتر مربوط به موضوع شرکت‌ها بوده است.

او با انتقاد از نحوه واگذاری‌ها که اوج آن در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ و نیمه اول سال ۱۳۹۲ انجام شده است، گفت: اگر خصوصی‌سازی در یک دوره زمانی ۱۰ ساعته قرار بود انجام شود، عمده آن در یک ساعت آخر انجام شد.وزیر تعاون در این خصوص اضافه کرد: ۲۳ درصد واگذاری‌ها مربوط به رد دیون و ۱۹ درصد مربوط به سهام عدالت بود و همچنین ۴۰ درصد به نهادهای عمومی (شبه دولتی) و تنها ۱۹ درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است. ربیعی با بیان اینکه درخصوصی‌سازی‌ها، زنجیره‌ها را قطعه‌قطعه کردند، گفت: به‌عنوان نمونه، شرکت‌های «فولاد اکسین» و «کارخانه لوله‌سازی» و «فولاد اهواز» کاملا به هم وابسته هستند؛ اما در واگذاری‌ها نوعی به هم ریختگی رخ داده و مالکیت آنها متفاوت شده‌اند. او همچنین به چنین به‌هم‌ریختگی‌هایی در کارخانه چوکا اشاره کرد و گفت: درخصوصی‌سازی‌های این بخش، کارخانه را به تامین اجتماعی و زمین آن را به صندوق بازنشستگی وزارت دفاع واگذار کرده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: چنین خصوصی‌سازی‌هایی، تمام زنجیره‌ها را به هم ریخته و باعث از هم گسیختگی تولید در کشور شده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه حتی واگذاری شرکت‌ها به مردم نیز به‌طور صحیح انجام نشده است، گفت: در برخی موارد، افراد برای اداره شرکت‌ها نیامده‌اند، بلکه نوعی تجاری‌سازی صورت گرفته است.