پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰‌مسافر و ۶‌خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. این هواپیما از نوع ‌ای‌تی‌آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد. درهمین حال جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد سرنشینان هواپیما و جعبه سیاه از همان ساعات اولیه به‌رغم شرایط جوی نامساعد آغاز شد و سرانجام روز شنبه کوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس در ارتفاعات دنا موفق به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR شدند.

همزمان روزگذشته پنجمین محموله بقایای پیکرهای جان‌باختگان سانحه هوایی که در چهاردهمین روز جست‌وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهکیلویه و بویراحمد منتقل شد. جست‌وجوبرای یافتن پیکرهای جان‌باختگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج همچنان ادامه دارد. در همین حال درپی پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما، روز گذشته بهرام پارسایی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از اعمال فشار گروهی به استانداری کهکیلویه و بویراحمد برای ممانعت از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج به دادستانی دنا خبر داد و گفت که این افراد می‌خواستند پیش از رویت دادستانی، جعبه سیاه را به تهران منتقل کنند. پارسایی درگفت‌وگو با «ایسنا» افزود: گروهی سعی داشتند به استانداری کهکیلویه و بویراحمد اعمال فشار کنند تا جعبه سیاه از مسیر دادستانی دنا منتقل نشود و این مساله به درگیری فیزیکی هم منجر شد. البته این خبر بلافاصله از سوی جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب شد و او نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: نمایندگان این سازمان در حین دریافت جعبه سیاه با دادستانی همکاری‌های لازم را به عمل آورده و هیچ درگیری و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

درهمین ارتباط به گفته بهرام پارسایی، او و یکی از کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ از سوی کمیسیون به سازمان هواپیمایی معرفی شده‌اند تا بر تمام مراحل رسیدگی سقوط هواپیما به‌خصوص بازخوانی جعبه سیاه نظارت داشته باشند. همچنین محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت که این کمیسیون برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای ATR کمیته ویژه تشکیل داده که بررسی جعبه با حضور نمایندگان مجلس و عضو کمیته باشد. به گفته او این جعبه امروز صبح باز و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما در شرایطی که از امروز قرار است بررسی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده آغاز شود و هنوز جزئیات آن مشخص نیست، روز گذشته خبرگزاری تسنیم اعلام کرد در جریان سقوط هواپیما با توجه به شرایط ایجاد شده جوی شامل تولید ابر CB (ابر مخاطره‌آمیز برای پرواز)‌ و توفان تندری، هواشناسی موظف بوده این اطلاعات را فقط در قالب «گزارش خطر» SIGMET اعلام کند که این گزارش برای ایرلاین و خلبان ارسال نشده است.