جنتی در بحث موضوعات اقتصادی مشکلات بانکی را از مسائل اصلی عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی که در مشهد رخ داد از ابتدا به‌دلیل مسائل بانکی بود و موسسه‌ها و بانک‌های قلابی مقداری از پول‌های مردم را نگه داشتند و برنمی گرداندند. دبیر شورای نگهبان افزود: افرادی که مسوول هستند درباره معیشت مردم کوتاهی می‌کنند و قطعا در برابر خدا و مردم مسوول هستند؛ اگر از اول کوتاهی نمی‌کردند کار به اینجا نمی‌کشید و چون روی این قضیه کار نکردند این مشکلات ایجاد شده است. او افزود: مردم ما مردم نجیبی هستند، از مردم تقدیر می‌کنم و باید آنها را دعا کنیم زیرا به‌دنبال امنیت هستند و نمی‌خواهند اغتشاش کنند ولی این موضوع حد و حدود دارد و کسی که گرسنه است تا چه جایی می‌تواند تحمل کند؟ جنتی ادامه داد: باید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، استفاده شود و البته نباید هم عضو دولت باشند. یکی از مقامات می‌گفت اینکه ما جلوی قاچاق را می‌گیریم، می‌توانیم کار خود را بهتر انجام دهیم چون قاچاق مانع تولید و اشتغال می‌شود. او تاکید کرد: پس می‌توان جلوی قاچاق را گرفت، چون قسمت زیادی از قاچاق از کمرگ‌ها وارد می‌شود و این مصیبت است.

او همچنین به مشکلات سیاسی و فرهنگی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: من گفته‌ام که نمی‌شود کلا جلوی فضای مجازی را گرفت ولی می‌توانیم آن را کُند کنیم. دبیر شورای نگهبان افزود: متاسفانه کمی دیر شده است که فضای مجازی را کنترل کنیم؛ ولی اتفاقات اخیر یک هشدار بود که فضای مجازی به آن کمک کرد البته از خارج هم حمایت می‌شد و گفتند که باز هم این کار را انجام می‌دهند. او افزود: روز سه‌شنبه رهبر معظم انقلاب با عده‌ای از متخصصان فضای مجازی جلسه‌ای داشتند و مدت‌ها روی این موضوع فکر کردند و از این پس باید کارهای مهمی انجام شود. جنتی گفت: ما خیلی از کارها را می‌دانیم که باید انجام دهیم؛ ولی اینکه کارها را چگونه باید انجام داد، مهم است. بسیاری از افرادی که در کشور مسوولیت دارند ناتوان هستند و باید عوض شوند و افراد توانمند مسوولیت‌ها را بپذیرند.

فتنه‌گران فضای مجازی؛ فرماندهان اغتشاشات

همچنین آیت‌الله سید‌احمد خاتمی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که همه اعضای حاضر جلسه از فضای مجازی نگران بودند. او افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری به صراحت اعلام کردند که فرماندهی این اغتشاشات دست فتنه‌گران فضای مجازی بود. فضای مجازی سالم، مطلوب و مورد علاقه است اما فضای مجازی که تریبون بیگانگان است، سگ هار است و اگر این سگ هار رها شود دوباره گاز خواهد گرفت و مسوولان باید در این عرصه مراقب باشند.