روحانی تاکید کرد: بهره‌مندی موثر از این فضا با تاکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت‌های بومی و پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آن است. رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تاثیرات آن موجب شکاف نسلی می‌شود، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتیم.

احتمال گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم در هفته آینده

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: احتمال می‌دهیم اواسط هفته آینده رئیس‌جمهور با مردم صحبت کند. او روزگذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس‌جمهور دستور رفع فیلتر تلگرام را دادند، اظهار کرد: این موضوع در شورای‌عالی امنیت ملی مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شد. واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه درباره برنامه‌های دولت برای بومی‌سازی پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی تاکید کرد: در این جلسه رئیس‌جمهور دستور دادند که وزارت ارتباطات به جد دنبال سرمایه‌گذاری و حمایت از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های مجازی باشد که پیام‌رسان‌های بومی را داشته باشیم. قابل‌قبول نیست که مردم از یک شبکه اجتماعی انحصاری استفاده کنند؛ البته حق مردم این است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند؛ ولی از نظر امنیت ملی نمی‌شود فقط یک شبکه اجتماعی باشد.

امضای لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری

در خبری دیگر حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از امضای لایحه دائمی شدن خدمات کشوری از سوی رئیس‌جمهور خبر داد و تاکید کرد: قانون آزمایشی خدمات کشوری برای دائمی شدن امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. امیری با تاکید بر اینکه زمان پیشنهادی ما برای اجرایی شدن این لایحه، یک فروردین سال آتی است، اظهار کرد:  بسیار امیدواریم مجلس در مدت باقیمانده امسال این لایحه را تصویب کرده و از ابتدای سال آینده شاهد اجرایی شدن این لایحه باشیم. همچنین به گزارش خبرآنلاین، امیری گفت: امیدواریم نمایندگان محترم همراهی کنند لایحه بودجه آن‌گونه که دولت خواسته است، تصویب شود تا دولت در اجرای برنامه‌هایش موفق باشد. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: نه تنها لایحه بودجه بلکه هر لایحه دیگری که به مجلس داده شود، اگر چارچوب و اساسش تغییر پیدا کند، تبدیل به طرح می‌شود. قطعا این حساسیت نسبت به لایحه بودجه خیلی جدی‌تر خواهد بود. امکان اینکه لایحه بودجه بخواهد تبدیل به طرح شود نیست، به همین جهت هم طبق قانون اساسی تقدیم لایحه بودجه از طرف دولت انجام می‌شود.