ترامپ همچنین خواهان اصلاح توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ شد و از کشورهای اروپایی خواست تا در فرصتی سه ماهه به اصلاح توافق بپردازند. او در ادامه ۴ شرط را برای ماندن در توافق اعلام کرد. امکان بازرسی از همه سایت‌هایی که بازرسان بین‌المللی درخواست کنند، تضمین نسبت به این امر که ایران هرگز به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، عدم‌محدودیت زمانی برای برنامه هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های سخت برای برنامه موشکی؛ چهار شرط ترامپ برای باقی‌ماندن در برجام بود. به‌دنبال اعلام این شروط روز گذشته نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در حمایت از شروط ترامپ برای برجام گفت: ما در سازمان ملل به‌دنبال تقویت اقدامات علیه فعالیت‌های موشکی و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه هستیم.

همزمان وزارت امورخارجه آلمان پس از اعلام شروط رئیس‌جمهوری آمریکا برای ماندن در برجام اعلام کرد که برلین خواهان ادامه اجرای توافق هسته‌ای و متعهد به آن است. به گزارش «ایسنا» وزارت امورخارجه آلمان تاکید کرد: آلمان با انگلیس و فرانسه درباره چگونگی پیشبرد اجرای توافق هسته‌ای با ایران رایزنی خواهد کرد. ازسوی دیگر رئیس شورای روابط خارجی اروپا در واکنش به شروط رئیس‌جمهوری آمریکا برای ادامه برجام گفت: ترامپ در یک شیب تند منتهی به بحران و شکست قرار دارد. به گزارش «ایسنا» کارل بیلدت با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ترامپ نتوانست کنگره آمریکا را برای اتخاذ اقدامی علیه توافق هسته‌ای با ایران تحت‌فشار قرار دهد. او شکست خورد و اکنون تلاش می‌کند بر کشورهای اتحادیه اروپا فشار بیاورد تا این کار را به جای کنگره انجام دهند. وی در یک مسیر شیب‌دار تند منتهی به بحران و شکست قرار دارد. در همین حال نیکلاس برنز، دیپلمات پیشین آمریکایی تهدید شرکای اروپایی واشنگتن از سوی رئیس‌جمهوری این کشور را برای همکاری درباره برجام اشتباه خواند. همچنین راب مالی، دستیار ویژه اوباما در پیام توئیتری در واکنش به تهدید کشورهای اروپایی از سوی ترامپ برای رفع توافق برجام نوشت: در واقع ترامپ اعلام کرد که یا همگی با هم برجام را لغو کنیم یا به تنهایی لغو می‌کنم.

واکنش سردار جوانی

در خبری دیگر به گزارش میزان، معاون سیاسی سابق سپاه گفت: برجام برنامه‌ای است که صرفا با برنامه‌های هسته‌‎ای ایران در ارتباط است و با مسائل منطقه‌ای، حقوق‌بشر و موشکی هیچ‌گونه ارتباطی ندارد. سردار یدالله جوانی با اشاره به اظهارات شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته بود «در‌صورتی‌که اصلاحات مدنظر او در بخش تشدید نظارت‌ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد، برجام را دیگر تایید نخواهد کرد»، گفت: وزارت امور خارجه و مقامات جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در این زمینه صراحتا و بدون ابهام بیان کرده‌ و گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان نه در برجام تجدیدنظر می‌کند و نه اضافه کردن تبصره جدیدی به آن را می‌پذیرد