براساس گزارش تلویزیون صدای آمریکا، این قطعنامه آنچه را که نقض حقوق بشر از سوی ایران، فساد و فعالیت‌های بی‌ثبات‌ساز آن در خارج از جمله حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حمایت از سوریه از سوی ایران خوانده شده را محکوم کرده است. براساس این گزارش، این قطعنامه از دولت آمریکا می‌خواهد با اعمال تحریم‌های هدفمند، نقض مداوم حقوق بشر از سوی تهران را پاسخ دهد و از دولت‌ها و سازمان‌های دموکراتیک بخواهد به‌طور شفاف، حق مردم ایران را برای زندگی به گفته آنها در یک جامعه آزاد حمایت کنند.

هفته گذشته بلافاصله پس از شکل‌گیری برخی تجمعات و ناآرامی‌ها در چند شهر ایران، بسیاری از نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا همصدا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از این ناآرامی‌ها اظهار خرسندی کرده و ابراز امیدواری کردند که بتوان از این بهانه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران استفاده کرد.

این قطعنامه که روز سه‌شنبه به تصویب رسید، از سوی «اد رویس» نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده بود و در آن از ناآرامی در ایران حمایت و از دولت آمریکا خواسته شده تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند. در بخشی از این قطعنامه آمده است: «به دولت توصیه می‌شود از تحریم‌های هدفمند استفاده کرده و برای برگزاری جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای محکوم کردن نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم ایران و ایجاد سازوکاری که بر اساس آن شورای امنیت بتواند این موارد نقض را رصد کند، تلاش کند.»