به گزارش «ایسنا» در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، هیات وزیران با اختصاص مبلغ یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی اماکن مسکونی روستایی و شهری و تامین لوازم خانگی و سایر هزینه‌های ضروری آسیب‌‌دیدگان ناشی از زلزله استان کرمان با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری موافقت کرد. همچنین پرداخت کمک بلاعوض برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۶ میلیون تومان و احداث ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵ میلیون تومان و تامین لوازم خانگی ۲۲۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان مورد تصویب دولت قرار گرفت. با تصویب دولت همچنین مبلغ سقف فردی تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده ناشی از زلزله شهرستان‌‌های زرند و کوهبنان و سیل استان کرمان از مبلغ ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری شهرستان‌ها و استان یادشده از مبلغ ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون ریال افزایش یافت. هیات وزیران در ادامه، به بررسی آیین‌‌نامه اجرایی یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور درخصوص حمایت از خانوارهای هدف و نیازمند و ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید و اشتغال از محل درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات پرداخت و آن را تصویب کرد.

دیدار با خانواده دو شهید ارمنی در شب میلاد حضرت مسیح (ع)

در خبری دیگر به گزارش ایسنا رئیس‌جمهور در آستانه میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی، در فضایی صمیمی با خانواده شهید ارمنی «ژرژ کشیش‌هارطون» وخانواده شهید «ادوین شاهمیریان» دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتصاب یک معاون و سه مشاور رئیس‌جمهور

همچنین رئیس‌جمهور در حکمی حسینعلی امیری را به‌عنوان «معاون امور مجلس رئیس‌جمهور» منصوب کرد. در خبری دیگر حسن روحانی، رئیس‌جمهور در حکمی رضا فرجی دانا را به‌عنوان «مشاور علمی رئیس‌جمهور» منصوب کرد. همچنین رئیس‌جمهور در حکمی علی یونسی را به‌عنوان «مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی» منصوب کرد. ازسوی دیگر رئیس‌جمهور در حکمی مهندس اکبر ترکان را به‌عنوان «مشاور رئیس‌جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری» منصوب کرد.

وردی‌نژاد مشاور رسانه‌ای واعظی شد

در انتصابی دیگر طی حکمی از سوی محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، فریدون وردی‌نژاد به‌عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر رئیس‌جمهور منصوب شد.