انتقاد رئیس قوه‌قضائیه ازسخنان برخی مسوولان سابق

به گزارش میزان، وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تخریب جمهوری اسلامی ایران و نظام قضایی آن با وجود زحماتی که مسوولان قوه‌قضائیه می‌کشند، جای تاسف دارد و انسان تعجب می‌کند و تاسف می‌خورد که عده‌ای بال‌بال می‌زنند برای دفاع از همراهانشان و برای اینکه بگویند جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد تا همراهی همراهشان را توجیه کنند که واقعا اینها قابل‌قبول نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه در درون کشور کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و علیه قوه‌قضائیه و مسوولان قضایی دروغ‌های عجیب و غریب می‌گویند، گفت: انسان متاسف می‌شود آقایی که خودش از مسوولان سابق است، ظرف چند دقیقه صحبت شاید ۵۰ حرف خلاف واقع علیه قوه‌قضائیه و مسوولان قضایی می‌زند و متاسفانه توجه هم نمی‌کنند که این کار خیانت به نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و خون شهداست. آیا این قابل‌قبول است که انسان ادعای مردمی بودن و داشتن پشتوانه مردمی بکند و اینگونه از پشت به نظام جمهوری اسلامی خنجر بزند؟ بنده تعجب می‌کنم.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نفس بقای نظام اسلامی با این همه فشار، با این همه هجمه، با این تحریم‌های گسترده معجزه است که ناشی از بصیرت ملت و حضور مردم در صحنه است، آن وقت سیاه‌نمایی می‌کنند و دنبال قطع امید‌ها هستند و عده‌ای می‌خواهند برای خودشان کاسبی راه بیندازند و بگویند ما خیلی منجی هستیم و وضع خیلی خراب است. چرا می‌خواهید به قیمت یک کار سخیف و وجود خودتان را نشان دادن، روی ارزش‌های انقلاب، پیش‌روندگی و تکامل ملت یک خط سیاه بکشید؟ وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده بر خلاف برخی که می‌گویند ما ویرانه تحویل گرفته‌ایم، چنین نظری ندارم؛ بنده معتقدم دستگاه قضایی سیر تکاملی داشته است و هر کس به اندازه خود زحمت کشیده و این زحمت تابع اطلاعات و علم عینی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه سکولاریسم در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد، گفت: در دوران‌های مختلف عده‌ای آمدند و حتی مسوولیت هم در این کشور پیدا کردند؛ اما از سکولاریسم به نحوی دفاع می‌کردند و آن را رواج می‌دادند؛ به مدعیان روشنفکری مجال عجیب و غریب داده بودند تا سکولاریسم را در بستر دانشگاه‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها ترویج دهند که این با قانون اساسی ما سازگار نیست. قانون اساسی ما لوازم و مضامینی دارد که یکی از آنها به‌صراحت نفی سکولاریسم است. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل سوم قانون اساسی یادآور شد این اصل مجموعه‌ای از خطوط کلی را برای دولت جمهوری اسلامی مطرح کرده که این خطوط برای ما مسوولان باید خیلی روشن باشد؛ اما شما می‌دانید که در همین نظام جمهوری اسلامی برخی مسوولان جور دیگری عمل کردند. او با بیان اینکه در بند ۱ اصل سوم قانون اساسی اشاره شده که دولت جمهوری اسلامی باید همه امکانات خودش را برای این امور که ۱۶ بند است، به‌کار گیرد، افزود: بند اول آن ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان، تقوا، مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است و دولت جمهوری اسلامی باید تمام امکاناتش را به‌کار گیرد برای اینکه محیط مساعدی برای رشد فضایل اخلاقی ایجاد شود، اما عده‌ای از بزرگواران فرمودند که ما نمی‌توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم و بهشت اجباری نداریم و یک عده آمدند و گفتند که حالا اگر دو تار موی یک خانم بیرون باشد، چه اشکالی دارد؟ واقعا بحث سر اینهاست؟