اسحاق جهانگیری روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش اظهار کرد: اکنون که داعش شکست خورده است، باید با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه‌های تروریستی باشیم. یکی از دستاوردهای بزرگ این پیروزی اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بود. وقتی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در کنار هم قرار گرفتند، دشمن شکست خورد. برای استمرار این دستاورد نیازمند انسجام و وحدت در منطقه هستیم تا منطقه امنی برای توسعه و رفاه کشورهای منطقه فراهم شود.

شکست استراتژی‌های آمریکا

همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در افتتاحیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) گفت: پیروزی بر داعش منجر به شکست طراحی‌ها و استراتژی‌های آمریکا و فراگیر شدن جریان مقاومت شده است، امروز جبهه مقاومت قوی‌تر و فراگیرتر از هر زمان گذشته در مقابل فتنه‌گری‌ها و مکرهای آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و همپیمانان آنها در منطقه حضور دارد. لازم است با تمسک به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) با تفکرات تکفیری القاعده و داعش مقابله شود چراکه تا زمانی که تفکر افراطی و تکفیری وجود دارد، اسلام آسوده نخواهد بود.

قدردانی نمایندگان از رهبری

در خبری دیگر ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن گرامیداشت شکست داعش از مجاهدت‌ها و رشادت‌های حماسه‌سازان و رزمندگان قدردانی کردند.