براساس این گزارش، امروز چهارمین و آخرین جلسه دادگاه غیرعلنی حمیدبقایی، معاون اجرایی دولت دهم در شعبه ۱۰۵۷ دادسرای کارکنان دولت برگزار می‌شود.  همچنین جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران قرار بود سه‌شنبه ۱۸ مهر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شود که به‌دلیل حضور نیافتن او و ارائه گواهی پزشکی، رسیدگی به این پرونده انجام نشد. برهمین اساس قرار شد جلسه ۳۰ آبان‌ماه جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک وی باشد.

نخستین جلسه محاکمه غیابی محمودرضا خاوری

از سوی دیگر امروز بعد از چند سال انتظار و بازنگشتن محمودرضا خاوری، مدیرعامل اسبق بانک ملی ایران و از متهمان اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که از سال ۹۰ به کانادا گریخته است، دادگاه او به‌صورت غیابی برگزار خواهد شد.

اتهامات خاوری

در همین حال غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص اتهام محمودرضا خاوری گفت: اتهام این فرد اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشور است. اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام افساد فی‌الارض هم برای خاوری مطرح است یا خیر، ‌گفت: یک مصداق اخلال در نظام اقتصادی می‌تواند فساد فی‌الارض باشد اما اگر در حد افساد باشد؛ چون حق‌اللهی می‌شود امکان محاکمه غیابی وجود ندارد.

آزادی مشایی با قرارکفالت

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسفندیار رحیم مشایی که روز گذشته به‌دنبال احضاریه قبلی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته بود، با قرار کفالت آزاد شد.