دنیای اقتصاد: وزیر آموزش و پرورش که برای توضیح درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی به کمیسیون آموزش مجلس احضار شده بود، در جلسه دیروز این کمیسیون از توقف موقت تردد شبانه اتوبوس‌ها برای اردوهای دانش‌آموزی به دنبال تاکید رئیس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید‌محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه با نمایندگان مجلس مقرر شد کمیته‌ای مرکب از تعدادی از نمایندگان کمیسیون آموزش و کمیسیون عمران مجلس موضوع را پیگیری کنند. همچنین تکالیفی برای دستگاه‌ها مقرر شد. بطحایی درباره تکالیف آموزش و پرورش در این کمیته گفت: مقرر شد بازنگری ضوابط و مقررات مربوط به اردوهای دانش‌آموزی با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین در این بازنگری از نهادهایی چون پلیس و وزارت راه و شهرسازی بیشتر استفاده شود و ملاحظات آنها در آیین‌نامه‌ها و ضوابط ما دیده شود. او ابراز امیدواری کرد که بتوان پس از تصویب این آیین‌نامه در شورای‌عالی آموزش و پرورش سال تحصیلی آینده اردوها را با ضوابط جدید برگزار کرد. به گفته وزیر آموزش و پرورش، گزارش اولیه حادثه از سوی معاونت پرورشی آماده شد. البته در گزارش اولیه هنوز نقاط ابهامی وجود داشت که لازم است برای ما و برای مردم روشن شود. بطحایی درباره حواشی مربوط به پیشنهاد وجه در قبال دریافت رضایت‌نامه اجباری از برخی والدین گفت: یکی از وظایف تیم تشکیل شده بررسی این موضوع است تا با مراجعه به اسنادی که آنجا هست، دقیقا بررسی کنند. از سوی دیگر دیروز سردار حمیدی، رئیس پلیس راه کشور درباره علت تشدید تلفات حادثه گفت: مسلم شده که نبستن کمربند ایمنی باعث تشدید تلفات در این حادثه شده است.

راننده جوان بی‌تجربه، مقصر حادثه

همچنین دیروز محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس هم از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون در هفته آینده برای بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی برای تهیه گزارشی در این باره خبر داد و به «ایسنا» گفت که بررسی‌های اولیه حکایت از آن دارد که دو اشتباه استراتژیک در حرکت اتوبوس در نیمه‌های شب و همچنین استفاده از راننده جوان بی‌تجربه باعث بروز این حادثه تلخ شده است.