دنیای اقتصاد: یک روز پس از آنکه محمد‌حسینی، نماینده تفرش و عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفت‌وگویی مدعی شد دیوان محاسبات پرونده تعداد قابل‌توجهی از مدیران نجومی‌بگیر را مختومه اعلام و آنان را تبرئه کرده است، دیوان محاسبات این ادعا را تکذیب کرد. دیروز اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن رد این ادعا، اعلام کرد که فرآیند قانونی حقوق‌های نجومی انجام شده یا در حال انجام است.

بر اساس آنچه دیوان محاسبات در این گزارش آورده است، این دیوان متعاقب طرح موضوع حقوق‏‌های نجومی و با الهام از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) با درک صحیح از شرایط حاکم بر جامعه، در عالی‌ترین سطوح، قبل از شروع فرآیند رسیدگی نسبت به تشکیل جلسات متعدد و کارشناسی و تخصصی اقدام و ظرف مدت کوتاهی دریافت‏‌کنندگان را مجاب به استرداد وجوه به حساب‌های خزانه کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: تمامی اقدامات دیوان محاسبات کشور با الهام از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بر مبنای قانون صورت پذیرفته و کماکان در حال انجام است. دیوان محاسبات در ادامه این گزارش با تاکید بر اینکه طرح مجدد و مکرر چنین موضوعاتی که مسیر قانونی رسیدگی آن طی شده یا در حال طی شدن است آن هم از ناحیه اشخاصی که خود با روند و فرآیند انتخاب و ایفای وظایف مسوولان در دیوان محاسبات کشور به‌خوبی آشنا هستند و سال‌ها در این سازمان به ایفای همین وظایف بر اساس همین قوانین مشغول بوده‏‌اند جای تعجب و تاسف دارد، آورده است: این تاسف زمانی افزایش می‏‌یابد که از لابه‌لای مطالب مطروحه در برخی از سایت‌ها به نقل از گوینده، شائبه مطالبات غیرحرفه‏ای و فراقانونی به ذهن متبادر می‏‌شود. یقینا محور رسیدگی در دیوان محاسبات کشور قانون است و این سازمان نظارتی با رعایت کلیه اصول حرفه‏ای در چارچوب موازین قانونی، وظایف محوله خود را به انجام رسانده و متاثر از گرایش‏‌های مختلف فکری نخواهد بود.

دیوان محاسبات در این اطلاعیه همچنین از اصحاب رسانه و صاحب‌منصبان کشور خواست از طرح غیر کارشناسی ذهنیات شخصی خود احتراز کنند زیرا طرح وارونه فرآیندهای قانونی نتیجه‏‌ای جز افزایش بی‌اعتمادی در قاطبه افراد جامعه و آسیب به سلامت نظام اداری کشور نخواهد داشت.

محمد حسینی، نماینده تفرش و عضو کمیسیون بودجه مجلس دو روز پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه دیوان محاسبات پرونده تعداد قابل‌توجهی از مدیران نجومی‌بگیر را مختومه اعلام و آنان را تبرئه کرده است، از شکایت برخی مدیران نجومی‌بگیر به دیوان عدالت برای بازپس گرفتن پول‌هایشان خبر داد. این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری پرونده مدیرانی که دستمزدهای غیرمتعارف گرفته بودند از دادسرای دیوان محاسبات، گفت: مشخص شد آنان دادخواست‌های لازم را به هیات‌های مستشاری ارسال کرده‌اند، موضوع در این هیات‌ها مطرح شده و افراد دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در دفاع از خودشان قوانین و مقررات مترتب بر پرداخت‌ها را ارائه دادند؛ بنابراین اکثر این پرونده‌ها مختومه و تبرئه شدند. او همچنین توضیح داده بود: تعدادی از مدیران نجومی‌بگیر نیز بعد از صدور رأی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا بتوانند آن حقوقی که طبق قانون و براساس قوانین آن زمان تعلق می‌گرفته و دریافت کردند؛ اما مسترد شده بود را دوباره پس بگیرند اما برخی مدیران نیز تاکنون اعتراضی نکرده‌اند.