دنیای اقتصاد: غلامحسین اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده ۱۲ استاندار و فرماندار به دادگاه درباره جرائم انتخاباتی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، اوروز گذشته دریک نشست خبری خروج نیروهای امنیتی از داخل خانه کروبی را دروغ محض دانسته و گفت: تصمیم به حصر سران فتنه به قوت خود باقی است.

سخنگوی قوه‌قضائیه به اقدام شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۹ اشاره و اظهار کرد: این شورا برای کسانی که در راس بودند تصمیمی گرفت که آن تصمیم منجر به محصور شدن برخی افراد شد؛ این تصمیم به قوت خود باقی است و لغو نشده است. همچنین به گزارش «ایلنا» سخنگوی قوه‌قضائیه درباره برگزاری دادگاه به‌صورت علنی گفت: تا زمانی که مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی مبنی بر حصر این افراد وجود دارد، نمی‌توان درباره محاکمه علنی حرفی زد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: برخی از افراد محصور که به بیمارستان رفته بودند وقتی پرونده‌‌شان را برخی پزشکان دیده بودند، گفته بودند که سرویسی که به اینها داده شده به مقامات درجه یک کشور داده نشده است و حتی روسای قوا هم چنین سرویس پزشکی دریافت نمی‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، وی درخصوص آخرین وضعیت پرونده توهین به رئیس‌جمهوری در روز قدس گفت: از هفت نفر تحقیق شده و به سه نفر تفهیم اتهام شده و به مابقی هنوز تفهیم اتهام صورت نگرفته است. در ادامه این نشست خبری، سخنگوی قوه‌قضائیه از تشکیل دو تا سه پرونده در ارتباط با کانال‌های تلگرامی خبر داد و گفت: در پرونده‌ای ۱۴ نفر از آنان محاکمه شده‌اند و دادگاه بدوی برای آنان از ۹۱ روز تا ۵ سال برای حبس داده است.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد پرونده محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده و در حال رسیدگی است. به گزارش «ایلنا» وی افزود: در ماه‌ها و هفته‌های اخیر مسائل تازه‌ای وارد شده که در حال رسیدگی است. به گزارش «ایسنا» محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی‌بر اینکه مطرح شده آقای «ر.گ» نویسنده کتاب شنود اشباح و مدیر یک سایت به اتهام جاسوسی ۹ ماه است که در بازداشت به‌سر می‌برد، آیا در اینباره دادگاه برگزار می‌شود که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: قرار بود در هفته گذشته دادگاهشان برگزار شود اما اینکه برگزار شده یا خیر نمی‌دانم. این موضوع امنیتی است و از بیان جزئیات معذورم. سخنگوی قوه‌قضائیه درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: مجموع رقم بیش از ۸ هزار میلیارد بود، اما همه اینها اختلاس نیست و برخی از اینها معوقات است.