دنیای اقتصاد: آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه در مجلس با حواشی از جمله آخرین لابی‌های نمایندگان، رفع کدورت‌ها، شوخی رئیس‌جمهوری با سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان همراه بود. هشتمین جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روز گذشته با بررسی برنامه دو وزیر پیشنهادی نیرو و ورزش آغاز شد. سلطانی‌فر که هیچ نماینده‌ای در مخالفت با او صحبت نکرد، پس از نطق نمایندگان موافق با برنامه‌هایش به سخنرانی پرداخت که در همان ابتدا علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به وی گفت: به قیافه آقای سلطانی‌فر می‌آید که در ۱۰ دقیقه می‌خواهد جمع کند. بعد از صحبت‌های سلطانی‌فر نوبت به سخنرانی رئیس‌جمهوری رسید که طبق گفته هیات رئیسه روحانی فرصت ۷۰ دقیقه‌ای برای دفاعیاتش داشت؛ فرصتی که از باقی مانده زمان ارائه برنامه وزرای پیشنهادی برای او مانده بود. روحانی وقتی پشت تریبون رفت لاریجانی خطاب به او با خنده گفت که آقای روحانی شما هم کمی ملاحظه کنید و کمتر صحبت کنید.

پیشنهاد رای‌گیری الکترونیک

پس از اتمام رای‌گیری وقبل از تنفس علی لاریجانی پیشنهاد کرد تا آیین‌نامه به‌گونه‌ای اصلاح شود تا رای‌گیری به‌صورت الکترونیک باشد و روند اعلام نتایج سرعت بخشیده شود. به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی با بیان اینکه ان‌شاء‌الله نمایندگان موافقت کنند که از این به بعد رای‌گیری برای وزرا را به‌صورت الکترونیک و به‌صورت شناسایی با انگشت شست انجام بدهیم، گفت: با این روش مخفی بودن رای هم حفظ می‌شود و اتلاف وقت هم نخواهیم داشت.

آشتی نمایندگان

در این میان برخی از نمایندگان هم تلاش کردند تا کدورت‌های چند روز گذشته را به آشتی تبدیل کنند که نمونه بارز آن دیده‌بوسی علیرضا محجوب و نادر قاضی پور با پورابراهیمی بود. آنها روز گذشته بر سر وزیر کار بگومگوهایی داشتند که امروز در جمع جبار کوچکی‌نژاد، احسان قاضی‌زاده‌هاشمی و... با در آغوش کشیدن یکدیگر سعی کردند آن درگیری‌های لفظی را به آشتی تبدیل کنند.