دنیای اقتصاد: به‌دنبال بستری شدن مجدد مهدی کروبی در بیمارستان، سید‌حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با «ایرنا» با اشاره به اعتصاب غذای کروبی گفت: براساس خواسته رئیس‌جمهوری به اتفاق همکاران به عیادت حجت‌الاسلام مهدی کروبی رفتم و وضعیت فشارخون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است.

وی گفت: نیمه شب چهارشنبه به من اطلاع دادند آقای کروبی پس از آنکه چند ساعتی غذا میل نکردند، شرایط ضربان و فشار خونشان مناسب نبود و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و رسیدگی قرار گرفتند. پیش از آن مصطفی کواکبیان، نماینده تهران روز چهارشنبه هفته گذشته در تذکری در پایان جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس خبر اعتصاب غذای مهدی کروبی را اعلام کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. در همین حال حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با «ایسنا» ضمن اعلام خبر دیدار وزیر بهداشت به همراه معاون امنیتی وزارت اطلاعات در بیمارستان با مهدی کروبی، از قول آنها از خروج خیلی سریع نیروهای امنیتی از خانه پدرش خبر داد.

فرزند مهدی کروبی افزود: وزیر بهداشت و معاون امنیتی وزارت اطلاعات همچنین مطرح کردند که دولت به جد پیگیر درخواست دیگر پدرم است و این قول را دادند و پدرم با توجه به قول وزیر بهداشت و معاون امنیتی وزارت اطلاعات قبول کرد که اعتصاب غذای خود را بشکند.همزمان محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با اسحاق جهانگیری برای پیگیری اعتصاب غذای کروبی رایزنی کردند. رئیس فراکسیون امید همچنین طی تماس تلفنی با فاطمه کروبی پیگیر آخرین وضعیت دبیرکل حزب اعتماد ملی شد. به گزارش «ایسنا» علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتصاب غذای مهدی کروبی، خواستار برگزاری دادگاه علنی صالح شد.ازسوی دیگر سید‌حسن خمینی در نخستین کنگره حزب مجمع ایثارگران ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت گفت: البته امیدهایی هم برای این مساله وجود دارد و ان‌شاء‌الله تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه برسد.