دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهور در دیدار مرتضی رضیعی جانباز قطع نخاع دفاع مقدس، صبر، تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر جانبازان را به‌رغم تمام مشکلات جانبازی الگویی بی‌بدیل برای جوانان دانست.

وی در ادامه با گرامیداشت شهادت شهید حججی، شهادت این شهید بزرگوار را تکان‌دهنده و افتخارانگیز دانست و گفت: شهادت شهید حججی، مردم را تحت‌تاثیر قرار داد و شهادت این شهید بزرگوار نشان داد حتی آنهایی که جنگ و دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ندیده‌اند امروز نسبت به سرنوشت دین و مسلمانان به‌صورت پرشور و باوفا در صحنه حضور دارند. روحانی گفت: امروز هم داعش و حامیان تروریست‌ها نمونه بارز تحجر و نفاق در عصر جدید هستند که در دل‌شان ایمان وجود ندارد و تنها به زبان مدعی ایمان هستند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه حاکم می‌شدند دیگر چیزی از حیثیت و آبروی اسلام باقی نمی‌ماند. رئیس‌جمهور همچنین در دیداری صمیمی با خانواده شهیدان اصغری ترکانی، با تجلیل از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران، بر لزوم تلاش در راستای تقویت و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در کشور و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرد.

اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» دفتر رئیس‌جمهور طی اطلاعیه‌ای، اظهارات اخیر کریمی‌قدوسی و تکرار وارد کردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و همچنین دروغ در مورد دو تابعیتی بودن عده‌ای از مسوولان دولت را بی‌پایه و از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی دانست. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از آنجا که این اظهارات خلاف واقع، که جرم مشهود است، بارها از سوی وزارت اطلاعات که مرجع رسمی و مسوول این امر است، تکذیب شده و این روند تاثیری در تغییر رفتار ایشان نداشته و مسجل شده است که ایشان بر تکرار اقدام مجرمانه خود علیه منافع ملی و امنیت ملی اصرار می‌ورزد، اقدام به موقع مدعی‌العموم محترم و قوه محترم قضائیه را می‌طلبد.بدیهی است معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، به‌طور جدی این موضوع را از طریق مراجع حقوقی و قضایی پیگیری خواهد کرد، حق پیگرد قانونی ایشان از سوی افراد حقیقی که توسط ایشان مورد اتهام قرار گرفته‌اند محفوظ خواهد بود و باید در پیشگاه قانون و البته محاسبه الهی پاسخگو باشند.