دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیام‌هایی جداگانه یازدهمین سالروز پیروزی بزرگ ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم صهیونیستی را به دولت و مردم این کشور تبریک گفتند. به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهوری در پیامی به میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد: «این پیروزی ارزشمند، بار دیگر شکست‌ناپذیری اراده استوار مردمی را در دفاع مشروع از کیان سرزمین خویش به اثبات رساند.» همچنین به گزارش «ایرنا» محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پیام‌هایی جداگانه به جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه را به آنان تبریک گفت. در پیام وزیر امور خارجه به دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید شده است: «بدون تردید درایت جنابعالی در کنار جانفشانی و روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان مقاومت اسلامی و همچنین همراهی، استقامت و پایداری آحاد ملت لبنان، این پیروزی بزرگ و شیرین را در برابر رژیم صهیونیستی و هواداران آن رقم زد.»

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و پوتین

همچنین به گزارش «ایسنا»، کرملین از گفت‌وگوی تلفنی میان روسای‌جمهور ایران و روسیه خبر داد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی بر منافع دو طرف در ادامه همکاری مشترک برای حل بحران سوریه تاکید کردند. دو طرف همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد اجرای پروژه‌های مشترک نفت، گاز، برق، حمل‌و‌نقل و نیز مسائل بین‌المللی به تبادل‌نظر پرداختند.

ابلاغ دو قانون از سوی رئیس‌جمهوری

در خبر دیگر به گزارش ایسنا حسن روحانی رئیس‌جمهور، در نامه‌های جداگانه‌ای به «وزارت امور اقتصادی و دارایی» و «سازمان حفاظت محیط زیست»، ۲ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس قانون «اصلاح ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم» برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و قانون «هوای پاک» برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد. همچنین، دولت لایحه اجازه اصلاح اساسنامه شرکت سهامی مدیریت، تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) را برای طی تشریفاتی قانونی به مجلس ارسال کرد.