دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند. به گزارش «ایسنا» در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، کلیات طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر با ۱۸۰ رای موافق، ‌۳۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع به تصویب مجلس رسید؛ بنابراین کلیات این طرح در مجلس تصویب و رسیدگی به جزئیات نیز به‌صورت دو شوری انجام خواهد شد.

در صورت تصویب نهایی ماده الحاقی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند که در مرداد هر سال براساس برنامه‌های ارائه شده در زمان تشکیل دولت و اخذ رای اعتماد وزرا، اسناد و قوانین بالادستی و شاخص‌های عملکردی که هیات‌رئیسه مجلس تعیین می‌کند،‌ گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه سال آینده خود را به‌صورت کمی و مقایسه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند.

درخواست ۱۶۷ نماینده برای شفاف‌کردن وضعیت مالی وزرای پیشنهادی

در خبری دیگر ۱۶۷ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند تا برای شفافیت وضعیت مالی وزرای پیشنهادی، لیست اموال و دارایی‌های آنان به‌صورت محرمانه در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد. این نامه روز گذشته ازسوی محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی مجلس قرائت شد. در بخشی از این نامه آمده است: به وزرای محترم معرفی شده به مجلس شورای اسلامی تکلیف بفرمایید اطلاعات دقیقی از وضعیت مالی و فعالیت اقتصادی خود، همسر و فرزندانشان به‌ویژه فعالیت‌هایی که در زمینه تعارض منافع بین فعالیت در بخش خصوصی و موقعیت و اختیارات حاکمیتی فراهم می‌کنند را طی جدولی به‌صورت محرمانه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهند.»