ایسنا نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز گذشته در جمع خبرنگاران، با اشاره به انتشار عکس‌هایی از سلفی حاشیه‌ساز برخی از نمایندگان با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در همان مراسم، جمعی از روسای مجالس کشورها با این بنده حقیر خدمتگزار سلفی گرفتند، اما این رسانه‌ها بودند که انتخاب کردند کدام یک از دو سلفی را بیشتر بازتاب دهند.

درخواست روزنامه جمهوری اسلامی از وزیرخارجه

در واکنشی دیگر، روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: اقدام عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی در حاشیه مراسم تحلیف بازتاب منفی گسترده‌ای در میان مردم و رسانه‌ها داشت.از آنجا که معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امورخارجه کشورمان همراه خانم موگرینی بود و خود او اقدام به عکس گرفتن از این خانم و نمایندگان مجلس کرد، لازم است ازسوی وزیر امورخارجه مورد بازخواست قرار گیرد.

واکنش مطهری به سلفی نمایندگان با موگرینی

همچنین به گزارش تابناک، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برخی حاشیه‌سازی‌ها درباره عکس گرفتن تعدادی از نمایندگان با موگرینی در حاشیه مراسم تحلیف را غیرمنصفانه خواند و گفت: کجای مذاکره و عکس گرفتن با یک بانوی مسوول اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده غرب‌زدگی است؟ در ادامه آمده است: برخی این موضوع را به اشتیاق و ولع نمایندگان برای عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی و ایتالیایی تنزل دادند و در واقع نگاه جنسیتی به موضوع داشتند. شاید قیاس به نفس فرموده باشند. شاید اگر به جای خانم موگرینی، خانم اشتون نماینده سابق اتحادیه اروپا که مسن‌تر بود یا آقای سولانا مسوول اسبق این اتحادیه حضور داشتند این افراد این‌گونه قضاوت نمی‌کردند.