دنیای اقتصاد: کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت ادامه بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه به جلسه امروز کمیسیون موکول شد. وی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته پیشنهادهای نمایندگان درباره طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه را مورد بررسی قرار داد. دهقانی افزود: کمیسیون امنیت ملی این طرح را به‌صورت جدی مورد بررسی قرار می‌دهد.

گزارش «تخلفات بانک مرکزی» فردا قرائت می‌شود

در خبری دیگر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره تخلفات بانک مرکزی در موضوع کاسپین فردا در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. او در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، همچنین از نامه کمیسیون متبوعش به رئیس‌جمهور درباره تعیین تکلیف نحوه ارائه صورت‌های مالی موسسات و بانک‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته اختلاف نظر جدی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره نحوه تعیین صورت‌های مالی پیش آمد که تبدیل به یک چالش اساسی شده است.

مذاکره با «مسوولان رده بالاتر نظام»

همزمان مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس در گفت‌وگو با میزان گفت: طبق توافقاتی که ما در مجلس با تیم اقتصادی دولت درباره موسسات مالی و اعتباری داشتیم به تازگی مطلع شدیم که آقای لاریجانی هم با مسوولان رده بالاتر نظام در شورای امنیت وارد مذاکره شده‌اند که طبق توافقنامه‌ای که امضا شده است، هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه نسبت به آن پایبند باشند و آن را اجرا کنند. وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه جلسات اعضای هیات‌رئیسه مجلس درباره حل مشکلات سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری با تیم اقتصادی دولت ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: طبق آخرین جلسه جمع‌بندی نتایج به ریاست مجلس ابلاغ شد و اگر لازم باشد و ریاست مجلس مجددا مسوولیتی بر عهده بنده در این مساله قرار دهند مابقی جلسات را هم برگزار می‌کنیم؛ بنابراین تصمیمی که ما در این جلسات گرفتیم نهایتا به اینجا ختم می‌شد که بانک مرکزی چگونه وارد عمل شود. بنابراین ریاست مجلس است که باید در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشد تا تصمیمات در این راستا ادامه پیدا کند. وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه حل مشکلات می‌تواند موضوع سوال از رئیس‌جمهور را منتفی کند، گفت: این موضوع بستگی به نظر سوال‌کنندگان دارد؛ بنابراین کاری که از دست ما برمی‌آید این است که با تفاهم، همدلی و با ایجاد وحدت کارها را پیش ببریم.

تصویب طرح توزیع مواد مخدر دولتی

از سوی دیگر نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی از تصویب طرح توزیع مواد مخدر دولتی در این کمیسیون خبر داد.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با «ایلنا» در واکنش به اظهارات قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر مبنی‌بر رد شدن طرح توزیع مواد مخدر دولتی در مجلس ضمن تکذیب این اظهارات گفت: دولت موظف است به منظور کاهش مصرف مواد مخدر و درمان معتادان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از استعمال مواد مخدر از طریق شناسایی معتادان و تامین نیاز آنها به نحو صحیح رابطه مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان را پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون قطع کند. وی تاکید کرد: آیین‌نامه اجرایی این تبصره با پیشنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر و تایید رئیس قوه قضائیه حداکثر ظرف شش ماه تهیه و قابل‌اجرا خواهد بود. او تاکید کرد: این طرح تصویب شده است و براساس آیین‌نامه آن که در دست بررسی است، قابل‌اجرا خواهد بود. در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بازی دو ورزشکار ایرانی در مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: پذیرفتن بازی در مقابل ورزشکاران این رژیم بی‌احترامی به حقوق هزاران شهید و آواره و آسیب‌دیده از رژیم غاصب صهیونیست است.