دنیای اقتصاد: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور روز پنج‌شنبه، در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری حسن روحانی ازسوی رهبر انقلاب که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، گزارش خود را از روند برگزاری انتخابات اردیبهشت ۹۶ ارائه کرد. او در این گزارش تاکید کرد: تعامل ما با شورای نگهبان و سایر دستگاه‌های مرتبط با امر برگزاری انتخابات با تلاش صادقانه همکاران ما در وزارت کشور و همراهی آحاد مردم و مشارکت سازنده احزاب و گروه‌ها منجر به برگزاری انتخاباتی دقیق و امن شد.

به گزارش «ایسنا» وی همچنین گفت: با تعاملات با هیات‌های مرکزی تمام گزارش‌های آن هیات‌ها و ۳۵۰ هزار ناظر در سراسر کشور پیگیری شد. در انتخابات مشارکت ۳۳/ ۷۳ درصدی مردم نسبت به سال ۹۲ رشد ۳۴/ ۱۲ درصدی داشت و در تهران آراء بالغ بر ۳ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۹۶ رای بود که نسبت به دوره قبل ۸/ ۲۸ درصد افزایش داشت.

وزیر کشور با اشاره به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم اظهار کرد: در این انتخابات از مجموع ۴۱ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۵ رای، حجت‌الاسلام حسن روحانی با کسب ۲۳ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۵۲ رای به موفقیت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رسید. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه شورای نگهبان در پایان بررسی‌های خود و در سقف زمان قانونی از طریق رسیدگی به شکایات و بررسی میدانی، صحت انتخابات را بدون ابطال حتی یک صندوق اعلام کرد،‌ گفت: این تایید شورای نگهبان نشان از سختکوشی همکارانمان در حوزه اجرا و نظارت بوده است و وزارت کشور از ابتدا نیز به برگزاری سالم و پرشکوه انتخابات و تامین کامل صحت و درستی آن اصرار داشت. نتایج حاصله از این انتخابات، نشان‌دهنده همین توجه و سختکوشی است که طی آن شورای نگهبان تمامی آرای انتخابات را تایید کرد.